FANDOM

"Er det der flegma ... eller har du bare spildt noget snask på alle de bløde puder i sofaen?"

~ Mae West om at komme til at spilde noget vådt og klistret bag på det fine søndagstøj - igen

Flegma

φλέγμα udsondres af de endokrine kirtler inde i din krop, og dét er ikke noget kønt syn

Flegma er en træg væske, der løber langsomt rundt i folks blod og gør dem dorske, urokkelige, rolige, dvaske, koldblodige, katatoniske, træge, seje, ligeglade, trætte, dovne og søvnige. Konsistensen er lidt som lynghonning, og viskositeten er som tyk fuelolie. Oktantallet er så lavt som 38, så flegma er ikke velegnet som brændstof. Derimod har væsken en vist potentiale i dæmpende hydraulik, samt til klistrede papirstrimler, som anvendes til at fange hvepse og andre truende dyrearter.

Etymologienredigér

Ordet flegma kommer fra det græske λάσπη (phlégma, halsbrand). Ifølge den gamle hippie Hippokrates, så var Flegma "den ved fordøjelse og forbrænding opstaaede Slim i Blodet".

Seneste nyt fra forrige ugeredigér

Nu om dage véd vi, at flegma spontant kan forekomme i udvalgte demografiske grupper, og morsomt nok har Det schweiziske Vitamininstitut i det lægevidenskabelige tidsskrift Guinness' Rekordbog påvist, at der findes en høj korrelation mellem social deroute og knoglernes absorption af flegma, målt i ppm.