FANDOM

"Klik klik klik. MsgBox "Hello, World!" "

~ Berømt filihut

En Filihut eller også kendt med dens biologiske navn fili huttis. Er en kæmpehøne som er i fjern beslægtning med Sasquatch'en.

Biologi redigér

Filihutten som den også kaldes, går oftest i flokke af 10.000 individer, normalt er de at finde ved nyfødte øer, eller øer med meget stor vulkansk aktivitet. Som f.eks Island, Hawaii og i køkkenhaver.

Signaler redigér

Filihutter bruger et avanceret sprog som regnes for at være en blanding imellem afrikansk kliksprog, og moderne morsekode. Sprogforskere har i millioner af år undret sig over filihuttens avancerede sprog, så meget at det regnes for at være mere kryptisk end Visual Basic. Videnskabsmænd har i flere år påstået at filihuttens sprog kan bruges til at dekode fremtidige signaler fra rumvæsener.

Soignering og fjerpudsning redigér

Filihutten er et meget renligt dyr, faktisk har den ikke fjer men en fjerlignende hår vækst. Filihutten renser sine fjer ved hjælp af nogle kirtler som udskiller kaustisk soda. Det resulterer i en konstant farveændring af fjerenes farve.

Æglægning redigér

Filihutten som alle andre høner og kæmpehøner lægger æg. De bliver lagt af hannerne, når hunnerne ikke kigger. Æggene bliver som regel lagt i gejsere og så tæt på lava som overhovedet muligt. Normalt laver de rederne af vulkansk aske som de blander med deres afføring, det former de så deres reder af.

Udrugning redigér

Når en filihut udklækkes sker der en process hvor æggeskallerne smelter og ud kommer en rødglødende masse. Denne rødglødende masse bliver derefter til en filihut når den størkner.