FANDOM

Felixb

Felix Baumgartner[1], lige som han sprang ud fra 39 km højde. Foto: DR's Kuglekamera.

Felix Træpasser er endnu én af en stolt række af østrigske eks-soldater der har ført sit lands omdømme til nye højder. I 2003 svævede han over Den Engelske Kanal fastspændt til en drage fra BR, i 2006 landede han med faldskærm på en skyskraber i Malmø og sprang ud med en anden faldskærm, for til sidst at flygte til Danmark i en speedbåd[2].

Red Bull Stratosredigér

Efter aftale med en række videnskabsfolk og hans hovedsponsor - RED BULL - skulle Træpasseren i oktober 2012 flyve op til stratossfæren i en luftballon fyldt med helium, hvorefter han skulle springe ud, gennembryde lydmuren og skrive sig ind i historiebøgerne. For rullende kameraer, bød stodderen sin gamle mor, at se med medens sønnikes spring gik galt, og han begyndte at snurre rundt som en yoyo på stoffer. Han kom relativt uskadt ned, og har nu lovet Mutter Træpasser, at han er færdig med at hoppe ud fra høje punkter[3].

Red Bull Notesredigér

  1. Sponsoreret af RED BULL.
  2. For det første tog den herr østriger den modsatte vej af jøderne, for det andet vil ingen rigtig mand opholde sig i Sverige, når man kan være i Danmark.
  3. Let nok at sige, når man har hoppet ud fra det højeste punkt der overhovedet eksisterer... Skodsøn.