FANDOM

Falck redder træ

Falck i gang med at redde et træ.

30px-Cquote1 svg O-bla-di, o-bla-da, life goes on, brah! La-la, how the life goes on... 30px-Cquote2 svg
Musikken i en Falck-bil

Falck (også kendt som Læger uden Bremser) er en sammensværgelse af onde og liderlige folk der ikke vil lade folk begå selvmord. Falck er også et dørmandsfirma, hvor du kan bestille en alarm, og hvis en sigøjnerbanker på, så står hele den danske hær og en dørmand ude foran din hoveddør i løbet af 5-10 minutter, og ønsker vedkommende en rigtig glæde lig jul.

Historieredigér

Falck (Forening af Anderledes Liderlige Chauffører som Kører) blev stiftet tilbage i 1906, da en forsamling af liderlige læger under krigen ikke ville lade deres partnere ved fronten. Derfor lavede man en ambulance, som bestod af en hestevogn med noget på, som man så kunne hygge sig i, mens man blev transporteret fra frontlinjen tilbage til hospitalet. Imens blev man samtidig undersøgt for alverdens kønssygdomme, samtidig med at man fik renset endetarmen af en ivrig læges lem.

Som tiden skred frem, blev denne metode mere og mere vellidt i Danmark og i de lande vi normalt sammenligner os med. Metoden praktiseres dog ikke i samme omfang som tidligere, eftersom køretøjerne i dag har fået installeret en motor, som gør køreturen noget hurtigere, og der er derfor ikke i ligeså høj grad tid til sjov og ballade.

Opbygningredigér

Falck er en verdensomspændende virksomhed, som både opererer på Fyn, Sjælland, Lolland-Falster, Tilst, Gram og i Jylland. Det kræver derfor nogle toptunede erhvervsfolk at drive sådan et foretagende, efterfulgt af en række lobbyister, embedsfolk, spindoktorer og cirkusklovne. Nederst i hierarkiet finder man de folk, som rent faktisk har et Falck-logo på deres våddragt, når de fræser rundt i store kranbiler eller kassevogne og fisker forulykkede danskere op af havne eller grøfter. Ambulancereddere og lignende kalder de sig blandt andet, når de i deres fuldskab bliver sendt ud til ulykker i det afghanske land.

Gøremålredigér

For det er netop ulykker, som er Falcks primære indtægtskilde. Og de er faktisk ganske dygtige til deres arbejde. Som patient skal du bare huske altid at have kontanter, dankort eller rejsekort ved hånden, hvis du forulykker. For Falck gider kun hjælpe dig i nødens stund, hvis du donerer nogle skillinger til Læger uden Bremser ",for at udvise goodwill", som de siger.

Og nåeh ja... Falck laver også alarmer til private og assisterer pyromaner i tilfælde af brand - whatever!

Når Falck bliver kaldt ud til en ulykke, er der 10 bud på, hvor hurtigt de skal løfte sig fra tønden eller stoppe med at æde deres frokost, og hvor seriøst redderne skal tage opgaven, når de endelig når frem. Redderne ved pr. automatik, at fra 1 og opefter stiger sværhedsgraden og alvoren (hvis redderne altså er uddannet korrekt - hvilket til tider kan forekomme).

Falckbil

Her ses en 3'er.

Kvindelig bilist 3

Når gong-gong'en ringer 9'er eller derover, er alle i allerhøjeste alarmberedskab!

De 10 alvorlighedstrinredigér

  1. Kat i træ
  2. Bilist som har glemt at slippe håndbremsen
  3. Bilist som har glemt at hive håndbremsen
  4. Spøgelsesbilist
  5. Spritbilist
  6. Meget fuld spritbilist
  7. Bilist på 70+
  8. Kvindelig bilist
  9. Kvindelig bilist på 70+
  10. Meget fuld kvindelig bilist på 70+

Se ogsåredigér