FANDOM

1273745535 surprise-punch

Her ses et eksempel på fair play

Fair play er et begreb som bruges indenfor sportens verden. Det går i alt sin enkelthed ud på at man i den enkelte sportsgren udviser respekt overfor sine egne vinderchancer og sportens mest gyldne regel: det handler ikke om at være med - det handler om at vinde.

Begrebet er fejlagtigt blevet misforstået i Sverige, hvor man stadig mener at fair play er lig fortsat tilfredsstillelse af kvindens kønsorgan efter endt egen udtømning.

Eksempler på fairplay redigér

Adriano

Det er altid sjovest at vinde.

  • 1994 - Ayrton Senna lover Roland Ratzenbergers enke at han vil støtte hende økonomisk så længe han levede. Desværre døde han selv næste dag på motorbanen.
  • 2010 - Efter der er faldet principiel dom i sagen om fodboldtossen som slog ud efter dommeren i landskampen Danmark-Sverige i øøh.... høvlede DBU bøden ned til en krone mod at han vil arbejde gratis som kontrollør til de danske landskampe.
  • 2012 - Fodboldspilleren Adriano fra den ukrainske klub Shakhtar Donetsk lovede efter en uheldig optræden i Parken at han ville lære at udtale navnene på samtlige nordsjællandske byer og at han vil tage på et pligtbesøg på Danmarks Nationalhistoriske Museum, Frederiksborg Slot, Hillerød og iøvrigt betale Peter Brixtoftes gældsposter. Det første skulle han nok ikke have sagt ja til...