FANDOM

Bayern München
Bayern Munchen FC logo
Fulde navn Fodbold Club Bayern München
Grundlagt 1900
Stadion Allianz Arena
Kapacitet Neun und neunzig luftballons
Formand Franz Beckenbauer
Cheftræner Jupp Heynckes
Liga Bundesligaen
Hjemmeside www.fcbayernmunchen.de
FC Bayern München trøje
FC Bayern München halstørklæde
Hjemmedragt Hjemmeklud

FC Bayern München er en tysk fodboldklub som normalt spiller fodbold i Tyskland og Champions League. Klubben har i moderne tid forsøgt at erobre fodboldpokaler i både schweizisk og østrigsk fodbold, men de onde planer er blevet forpurret af grænsevagter og UEFA.

Klubbens hovedbase er i den tyske by München i delstaten Bayern[1].

Historieredigér

Fodboldklubben blev dannet omkring år 1900 i anledning af 100-års jubilæet for årstallet 1800. Det skete på en grønsvær lidt nord for München hvor en række borgere begyndte at sparke lidt til en oppustet komave. Det var en englænder og en schweicher som introducerede byens borgere for fodboldspillet, som de hurtigt blev meget bidt af. Ja, de blev faktisk så bidt, at de endte med at indføre professionelle fodboldspillere som senere skulle vise sig at vinde utallige mesterskaber til den sydtyske klub. "De tyske rekordmestre" var et tilnavn som klubben hurtigt fik indført i samtlige tyske zeitungs. Under Hitlers regime blev Bayern München banlyst fra det tyske fodboldfund, da Der Führer syntes at underholdning og godt humør kun var for dumme mennesker... Og så var han glødende 1860 München fan.

Fodboldspillereredigér

Stadionredigér

Allianz Arena

Allianz Arena i baggrunden og indgangen til spillertunnellen i forgrunden.

Bayerns stadion har siden sæsonen 2005-2006 heddet Allianz Arena. Der er plads til over to børnefamilier på fodboldarenaen, som kan skifte farve fra rød til lortebrun (alt efter hvordan Bayern præsterer).

Venskabsklubberredigér

Ligegyldige tilføjelserredigér

  1. Heraf navnet... Jo, det er sgu rigtigt nok!