FANDOM

Blondi2

Som billedet entydigt beviser, var Blondi en ganske grim hund.

Blondi (f. 1941 - d. 29/4 1945) var den officielle Führerhund for nazityskland, og angiveligt Hitlers bedste ven, udover Joseph Goebbels. Bortset fra Eva Braun, var Blondi således også den eneste tæve der fik lov at sove i Hitlers soveværelse, og det endda selvom Eva Braun hadede Blondi så meget, at hun konstant sparkede hunden når den lå under spisebordet. Blondi var en gave fra SS-forbryderen Martin Borman, som ville overraske sin gamle ven og med-slyngel, med en hundehvalp (og overhovedet ikke forsøge at indynde sig. Slet ikke).

"Vov!"

~ Blondi om Hitler's blinde raseri

Liv & Dødredigér

Blondi

Blondi i skoven, sammen med én-eller-anden tilfældig fyr.

Blondi blev udnævnt til en slags ur-hund - og dermed en overrace - hvorfor den selvfølgelig indgik i regimets propaganda: dels som bevis for at ejeren var dyreelsker, og dels som bevis for, at Schäferhunde var den ariske races logiske kæledyr. Det er med inspiration i Blondi, at Dansk Kennel Klub's racehygiejne blev oprettet.

Blondi døde, da Hitler testede cyanid-piller på kræet, hvorefter dens hvalpe blev skudt i Rigskancelliets have.

På trods af, at Eva Braun afskyede Blondi som pesten, hævdede Sovjetunionens særlige anti-kapitalist-hunde-korps, at de fandt Blondi i et bombekrater, sammen med Eva Braun.