FANDOM

Melodi Grand Prix værter

Værtinderne[1] til Eurovision finder altid deres smukkeste kjoler frem[2]

30px-Cquote1 svg What are the points from the Luxembourg jury? ... Hallo? 30px-Cquote2 svg
Casper

Eurovision Song Contest er en europæisk, israelsk og Australsk[3] (og en kort overgang også marokkansk) popularitetskonkurrence, forklædt som en fest for hele familien, hvor Europas bedste sang skal findes. Irland har vundet omkring 20 gange, eller noget i den stil.[4]

Der har været mange kontroversielle sejre i Eurovision, bl.a. i 2010, da Det Tredje Rige vandt med propaganda-sangen "Satellite", udført af nazisten Lena Meyer-Landrut. Sangen fik helt uforståeligt ingen point fra Israel.[5]

Deltagerlande redigér

Kun to europæiske lande har aldrig deltaget i Eurovision Song Contest. Det er Liechtenstein og Vatikanstaten. Dog har Vatikanstaten annonceret, at de stiller op med etno-pop jazzballaden "I like 'em young" med DJ Benedict XVI feat. The Altar Boys. Liechtenstein har stadig ikke hørt om fjernsyn, så der går nok nogle år endnu.[6]

Eurovision Song Contest år for år redigér

År Vinder
365 fkr.-1969 Der findes kun meget sparsom dokumentation for disse år i Grand Prixets historie, men historikere går ud fra at Irland nok vandt hver gang.
1970-1996 Irland vinder hver gang, Norge kommer sidst med nul point hver gang (med undtagelse af 1995, hvor de vinder med en sang der har nul ord) og Jugoslavien deler sig op i 61 lande, der alle stemmer på hinanden. Storbritannien kommer på 2. pladsen hver gang.
1997 Storbritannien (eller England, som Jørgen de Mylius til stor glæde for skotter, walisere og nordirere kalder det) vinder konkurrencen for 14. gang. De vinder med den 11 år gamle sang "Walking on sunshine" med Orkanen Katrina.
1998 Eurovision Song Contest 1998 blev vundet af en mand... eller... en kvinde. Eller... oprindeligt en mand, der nu var en kvinde. Altså lavet om til en kvinde. Så teknisk set en mand. Hun (eller han) kom i hvert fald fra Israel.
1999 Eurovision Song Contest 1999 blev vundet af Sverige, der for 2. gang havde sendt ABBA med "Waterloo", ligesom i 1974. Efterfølgende lavede EBU regelen om, at tidligere vindersange ikke måtte stille op igen. Det forhindrede dog ikke Sverige i at sende ABBA til konkurrencen igen i 2001, 2003, 2006 og 2008.
2000 OG DET VAR DAAANMARK, OG DET VAR DAAANMARK! OLÉ! OLÉ! OLÉ! Brødrene Olsen blev dog ikke det nye ABBA. Øv...
2001 Motherfucking Estland vandt Eurovision Song Contest 2001, i en park i København. De vandt med sangen... øh... fuck... har sgu glemt det... hvad fanden var det nu den hed? Den var da et kæmpehit og sårn?
2002 "Ha! Det var sgu LET!" sagde Letland, da de havde vundet Eurovision Song Contest 2002, med aftenens ringeste sang.
2003 Eurovision Song Contest 2003 blev enten vundet af Belgien, Tyrkiet eller Rusland. Én af de tre. Det er jeg ret overbevist om. Storbritannien høstede hele 0 point fra de 25 lande, der kunne stemme.
2004 2004 blev vundet af et eller andet østeuropæisk land, som vi aldrig har hørt om her Spademanns Leksikon.
2005 Eurovision Song Contest 2004 blev vundet af et eller andet østeuropæisk la... nej vent! Det var sgu da gode gamle Grækenland! [7]
2006 Eurovision Song Contest 2006 blev vundet af et band, bestående af seks smukke kvinder, med stemmer så rene og uskyldige som sne. De kom alle seks fra Finland.
2007 Danmark sendte en mand, klædt ud som kvinde, og strandede i semifinalen. Ukraine sendte en mand, klædt ud som kvinde (tror vi nok...), og kom nummer 2. Serbien sendte en kvinde, klædt ud som en mand, og vandt.
2008 Eurovision Song Contest 2008 blev vundet af Sovjetunionen. Alle deres modstandere blev tilfældigvis fundet myrdet weekenden før det skulle afgøres, så der var jo lissom ikke noget andet valg?
2009 Eurovision Song Contest 2009 blev IKKE vundet af Norge, og de satte IKKE rekord i point for en sejr, og de satte heller IKKE rekord i største antal af 12-taller, ELLER rekord i største afstand ned til 2. pladsen! Fordi Norge kan KUN få sidstepladser og nul point! FAT DET!
2010 Eurovision Song Contest 2010 bliver fejret med selveste:
Epic sax guy 10 hours

Epic sax guy 10 hours

2011 Eurovision Song Contest 2011 blev vundet af én eller anden gusten tidligere Sovjetstat, der formøbler hele sin kassekredit i Verdensbanken på at bygge et drivhus, som konkurrencen kan afholdes i.
2012 Eurovision Song Contest 2012 blev vundet af Sverige, med en nyopsætning af Waterloo. Dette skulle ifølge statistikken betyde at Danmark vinder næste år.
2013 Helt som forventet vinder Danmark Melodi Grand Prix hjemmebane (Malmø). Only Teardrops bliver fremført af den OCD-ramte MLID Forest. Næste år får vi kun en tredjeplads, fordi det ikke foregår i Sverige.
2014 Det Europæiske Melodi Grand Prix 2014 blev afholdt på den til lejligheden oppustede ø, Eurovision Island, i Københavns Havn.[8] Vinderen, Conchita Wurst, var meget ubarberet, og ifølge de asociale medier både transvestit, hermafrodit og medlem af et boyband på én gang.
2015 Eurovision 2015 blev afholdt i Østrig, takket være den skæggede dame. Vi håbede alle, at arrangementet blev meget østrigsk... Det blev det: flot, storslået, noget med et symfoniorkester og en flok værtinder med så elendige jokes, at ingen i salen lo under kunstpauserne. Sverige vandt.
2016 Eurovison Song Contest blev dette år afholdt i Sverige og vundet af Ukraine. Intet nyt under solen: sangen var kedelig, sangerinden var kedelig og Sverige er kedelig. Alle troede at Rusland skulle vinde, men de blev buh'et af i stedet.
2017 Eurovison Song Contest 2017 blev året hvor man indførte reglen om "Svenskereffekten". Kort fortalt går det ud på, at i samme sekund Sverige bekræfter at de deltager i konkurrencen, udnævnes de til vindere. Også måneder inden showet afholdes. Reglen indebærer også en nødparagraf der siger, at såfremt seerne ikke stemmer som man beder dem om, udnævnes automatisk en vinder hvor en svensker har været med til at skrive nummeret, også hvis det kun indebærer at rette kommaer. I 2017 vandt Portugal undtagelsesvis, ved at stille op med en terminalsyg hjertepatient, med spastiske lammelser og en total mangel på selvkritik i forhold til tøjstørrelser. Alle venter, at der går 53 år før de vinder igen.
2018 Eurovision 2018 blev vundet af en fed og grim feminist. Glem ikke deform! Svenskereffekten blev trukket som paragraf af juryerne, men seerne nægtede at stemme på Sveriges X-factorvinder. Rusland efterabede Portugals nummer fra 2017, og stillede op med en handikappet. Rusland røg ud i semifinalen for første gang siden før Finanskrisen. Portugal efterabede til gengæld Østrigs show fra 2015, og hyrede en flok værtinder, der ikke fik folk til at grine, trods ihærdige forsøg. Lektien vi kan lære af 2015 + årets feministiske show er, at kvinder nok egner sig til at vinde konkurrencer hvor den primære kvalifikation er at synge playback iført pænt tøj, men at de til gengæld ikke er sjove.

Bonusinfo: En aktivist (nok en nord-irer der var sur på pga. Brexit) styrtede op på scenen og flåede mikrofonen ud af hånden på Storbritanniens lyserød-hårfarvede bidrag. Hun sang videre trods lukket mund og ingen mikrofon, hvorefter DR's propagandavært Ole Tøpholm stolt annoncerede, at der ikke benyttes playback.

Reglerne redigér

Højdepunkter under afstemning 1956-
Funny Moments in the voting at the Eurovision Song Contest

Denne video forklarer vist meget godt

hvorfor computere er menneskene overlegne
når det gælder om at holde hovedet koldt.

  1. Der må ikke anvendes steroider og andre præstationsfremmende stoffer. Epo 666 er dog undtaget
  2. Udklædning påkrævet[9]
  3. Hvis du er transvestit, er 40 tons glimmer ikke nok
  4. Det danske Melodi Grand Prix vindes af dén, der senest har deltaget i et talentshow tv
  5. Musikanmeldere SKAL hade din sang

Drikkespilletredigér

Da eurovisionens melodigrandprix er et yderst forudsigeligt foretagende, har kloge hoveder på Spademanns Komiske Laboratorier udviklet følgende drikkespil, så man alligevel kan få en hyggelig aften ud af det. Inden man går i gang, inddeler man sig i grupperne "sangere", "værter" og "dansere / musikere", og så er det ellers bare at gå i gang:

Sangere og korsangereredigér

(Off Stage, The Green Room, whatever. Det er ude bag scenen, hvor deltagerne sidder med deres fine kostumer, champagne og kokain)

  1. Blinker til kameraet - Drik en tår
  2. Falder på knæ - Drik en tår
  3. Viser hud, dvs. bærer mindre tøj end en normal person ville, eksempelvis bar overkrop - Drik en tår
  4. Pengeseddel, dvs. holder en pengeseddel[10] - Bæl, så længe det varer
  5. Brug af vindmaskine - Drik en tår
  6. Skift af toneart - Drik en tår
  7. Pyroteknik - Drik en tår
  8. Flår tøj af - Drik en tår
  9. Laver fredstegn eller hjerte - Drik en tår
  10. Har hat på - Drik en tår - Tøm glasset, hvis hatten har horn
  11. Ryster håret - Drik en tår - Tøm glas, hvis det er en skaldet
  12. Har overskæg - Drik en tår - Tøm glasset, hvis det er en kvinde med overskæg
  13. Hvis sangen vinder - Tøm hele flasken

Værterredigér

Melodi Grand Prix værter2

Typisk Jacob Riising efter endt drikkespil til MGP

  1. Synger - Drik en tår
  2. Taler på vers - Drik en tår
  3. Kigger hinanden i øjnene - Drik en tår - Tøm glas, hvis de flirter

Dansere / musikereredigér

  1. Mimer en solid guitarsolo - Bæl så længe det varer
  2. Spiller på et etnisk instrument - Drik en tår
  3. Spiller klaver stående - Drik en tår
  4. Etnisk dans - Drik en tår - Tøm glas, hvis det er hiphop
  5. Lader som om de slås - Drik en tår - Tøm glas, hvis der er tale om rigtig kampsport
  6. Slangemenneske - Tøm glasset

Generelt - ALLE DRIKKER EN TÅR redigér

Se ogsåredigér

Les Pays Mots Bas redigér

  1. hvis du er meget optaget af detaljer, kan du muntre dig med at kigge efter på billedet, så du kan afgøre hvilken af de tre, som ikke er blevet intimbarberet (men du skal altså udelukkende gøre det for videnskabens skyld)
  2. Jes Dorph-Petersen simpelthen ELSKER latex
  3. Om end de her ikke må holde showet på eget territorium, med mindre det er på en ambassade i f.eks. Ungarn.
  4. Vi stoppede med at tælle, da de (igen) havde vundet for tredje gang i træk
  5. Fuldstændig sindssygt! Det var jo en pisse god sang, som alle burde have kunnet lide, uanset politisk overbevisning!
  6. UPDATE: Liechtenstein HAR pr. 19. april 2014 hørt om et fjernsyn. Dog kun pr. telegram. Forvent dem som deltagere i Eurovision Song Contest måske engang omkring år 2042 eller derefter
  7. "Grækenland er Østeuropa, hvis de skal have hjælp af EU"
    ~ Anders Fogh om Grækenland
  8. Arrangementet skulle have været afholdt i Herning og BOXEN, men grundet generelt kjøwenhavneri og dominans fra Københavner Mafiaen, blev Herning smidt til side, urineret , og gjort til grin for hele Europa. Herning kunne nemlig ikke hamle op med, at man i København tilfældigvis havde en vaskeægte Eurovision Island liggende ude i havnen, som jo ville være oplagt at anvende til herlighederne!
  9. Hvis Jim Lyngvild synes din kjole er smuk, så er du godt vej
  10. Eller en eller anden oversize gavecheck