FANDOM

ErnestHemingway

Sådan! Her ser i en ægte mand! Med alt hvad dertil hører

Ernest Miller's Lite Hemingway blev født 4. juli 1775 i People's Peak Park, Illinois, lige midt i USA, og han døde fuldstændig præcis samme sted 54 år efter, da han blev ramt af en Nobelpris, der faldt ud fra Pierre Andrézels hotelværelse.[1] Hemingway var en af det 18. århundredes mest indflydelsesrige forfattere. Han havde ry for at være en fordrukken lystfisker, og han forsøgte desperat at opretholde denne myte med sine sanseløse indkøb[2] af frosne blæksprutter, lommelærker, forzinkede hajkroge og håndbundne laksefluer.

Den hemmelige teknik i erotikkenredigér

Hemingway blev især kendt for sine erotiske noveller, præget af en nøgen stil med ganske få seksuelle adjektiver og med rigtig mange rytmiske gentagelser. Personerne stikker ikke op for bollemælk. Hemingways stil kaldtes "islagkageteknik": kun det øverste lag var synligt, og under samfundets frappante meta-skum ligger den autodidakte realisme og stirrer realiteterne i øjnene, men en hermeneutisk læsning afslører, at Ernests islagkage ikke havde nogen bund! Dybest nede i Hemingways tekstuelle lag ligger en bundløs sump af moralsk dynd og hyklerisk spægelse.[3] Men billederne af de kvindelige medvirkende er rigtig flotte,[4] og desuden blev de erotiske noveller ofte solgt i en pakkeløsning, hvor kunderne i virkeligheden kun var ude efter det nu hedengangne Statstidende[5] og 150 centiliter Coca Cola.

Forfatterskabet og andre møblerredigér

Hemingway modtog en onsdag i 1914 Katja Kean-prisen for manuskriptet til filmen Klovn får Kølle, og hans øvrige værker har inspireret utalrige forfattere såsom John Donne, William Shakespeare og danske Elsebeth Egholm. Materialet til sine værker fandt Hemingway på gaden, i skraldespande, lidt nord for Cuba, i nyhedsartikler fra kinesiske dagblade og fra den amerikanske flådes efterretninger for kantinepersonale.[6] Men mest af alt fandt Ernest inspirationen på bunden af flaskerne, hvor nogen havde anbragt små papirslapper med stikord, så Hemingway kunne komme videre, når han var gået i stå i teksten.[7] Desværre ødelagde denne inspirationskilde hans lever.[8]
Hemingway led ofte af depressioner, som han ivrigt skød efter med sin dobbeltløbende jagtriffel mens han bundede en triple bourbon i et dobbeltbundet glas.[9] I det hele taget var han en dualistisk natur, hvilket sikkert forklarer, hvorfor han så ofte gik på jagt i naturen.[10]

Navne på koner, børn og andre tilløbenderedigér

Udvalgte værker redigér

"I had a Food Note in Aaaaaaaafricaaa"redigér

  1. Pierre, som var klædt ud som transvestit, havde fået statuetten til gengæld for en række seksuelle ydelser med rekvisitter
  2. Ernest var en yderst flittig kunde i TV-Shoppen. Efter hans død fandt de efterladte en hel lade fuld af fejlindkøb. Der var alt, lige fra batteridrevne akkumulatorer til intimkropshårsfjernelsescrême
  3. Denne indsigt kom til Ernest efter en tur rundt Montparnasses bordeller med en ung redneck ved navn Russ Meyer, som foretog sig unævnelige ting med de storbarmede pigerhotellerne badeværelserne
  4. Ikke mindst den yppige Margrethe Vestager, som i en af novellefilmene hæmningsløst indgår i en kødfuld og svedig menage a trois med Lene Siel og Anne Linnet
  5. Et kendt kontaktorgan for statstjenestemænd og -kvinder i lønramme 38
  6. Nachrichten für die Amerikanerinnen
  7. De mange papirlapper blev gemt og kan i dag beses i Kongressens bibliotek på Capitol Hilbilly
  8. En indvold, der sidder på tværs i maven - også på dig
  9. en fordrukken eftermiddag i mellemtiden havde depressionen forvildet sig ned i løbene på Ernests dobbeltløbede haglgevær, og han besluttede sig for en endelig konfrontation ...
  10. Ganske ofte iført en vams, han havde fået fra Naturstyrelsen