FANDOM

Energi kan være mange ting.[1] Fælles for energi er, at det er noget der afleverer kalorier.[2] Energi blev opdaget i Grækenland i 2007,[3] hvorefter alle grækere begyndte at benytte sig af det. Desværre gad man ikke betale, så landet gik konkurs.[4]

Energimærke redigér

Nogle geniale eksperter[5] besluttede at indføre en skala til at måle, hvor energieffektive diverse el-apparater er. Efter mange års forskning[6] og lange rapporter besluttede man, at indføre en skala, som blev afvist af en embedsmand i Energiministeriet, som i stedet indførte en skala fra A-F, hvor A var bedst og F var dårligst. Genialt!

Nu skete der det fuldstændigt uventede, at fabrikanterne blev bedre til at fremstille energieffektive apparater, så snart var selv de dårligste apparater i kategori A. Derfor måtte man finde på at angive en forskel på dette. Så først kom A+ til. Så A++. Året efter var A+++++ nødvendig.

Hvis udviklingen fortsætter, vil vi i år 2020 skulle have en A++++++++++++++++++++++++++++++++++++ kategori, der afleverer mere energi end den bruger.

Fakta redigér

Den samlede energi i universet er konstant.[7] Der kommer ikke ny energi og ligeledes forsvinder energi heller ikke. Set i det perspektiv er klimaforandringer ikke kun et jordisk problem, men gælder hele universet. Heldigvis er universet uendeligt og i den sammenhæng indifferent.

Se også redigér

Energiske noterredigér

  1. Det kan også være masse
  2. Eller indeholder kalorier
  3. Efter at have været brugt i tusinder af år andre steder
  4. Og er nu sunket tilbage i sin semi-permanente tilstand af dyb apati
  5. Faktisk var der tale om et klasseprojekt fra 6A på Rødovre Skole
  6. Bl.a. kunne man ikke finde en stikkontakt
  7. Eller er den? Se sorte huller