FANDOM

Filøjser

Der selvfølgelig også mange filøjsere på Endelave

Endelave er en lille ø, der ligger i Kattegat i nærheden af Samsø. Den er dobbelt så stor som de to finske øer Kulmakoima og Aaritalito tilsammen.

Endelaviske attraktioner redigér

Hvorfor er Endelave så lidet kjendtredigér

På af trods fuldstændig uimodståelige attraktioner, er Endelave ikke særlig kendt i den danske befolkning. Dette kan dog også skyldes, at Dronning Margrethe II, som en af hendes første handlinger under sin regeringstid, udsendte en lov, der forbød reklamer for Endelave. Dermed ødelagde hun deres hidtidige meget progressive markedsføring, og det endte med at der idag kun bor syv på øen.

Endelave - Hvorfor?redigér

Endelave er kendt for deres mange spejderbesøg og deres enorme kaninbestand. Når det er højsæson for turisterne/spejderne ligger der meget afføring ude i skovene, for på Endelave er der kun ét toilet, og det er kun i tilfælde af den Endelaviske sygdom "Kålmave", at der er mulighed for at låne det.

Endelavisk infrastrukturredigér

Den endelaviske ø-dag, er den 29. februar, hvilket er hvert år. Dette skyldes at der ifølge endelaverne er 23,8 timer i døgnet, hvilket resulterer i mange for tidlige afgange af deres færge.
Færgen er også den eneste flugtvej for de spejdere, der er blevet unyttet af utiddige spejderledere, og den bruges også til fragt af kaniner. I og med Endelave står for 97,8 % af alle kanineksport i Danmark, er det deres eneste eksportvare.

Det koster, som passager, 37 E/Kr. (Endelaviske kroner), som har kurs 108. Det eneste problem er bare, at der ikke eksisterer mønter af denne møntfod, så derfor er alt gratis på øen. Der er dog heller ingen butikker, så det eneste man kan spise der, er kaniner og bær, da landbruget ikke er kommet til øen endnu.

Navnet Endelave redigér

Navnet Endelave, består af det danske ord ende = bagdel - og det sydfranske ord lave = Verden, så det betyder "verdens bagdel".
Dette er der dog meget få der ved, så der var en afstemning på øen, hvor de skulle bestemme hvad det betød. Så officielt siger de at Endelave = solskinsø. Dette var også en af grundene til at dronningen satte en stopper for deres misvisende markedsføring.

Fremtiden redigér

Endelaves fremtid er meget usikker, da den endelaviske geolog, Knut Muggetangen Dooft, har udtalt at øen synker, og at der grundet den store vægt på sælerne nær Endelave, snart ville forekomme en eksponentiel stigning i vandstanden og at øen ville være det nye atlantis inden det 2200-århundrede.