FANDOM

El Motor er spansk for en særlig vinkaraffel, designet af den i virkeligheden ikke ret kendte katalanske skulptør Moralés Torres.

ElMotor

El Motor var svær at fylde, men let at drikke af.

Inspiration og udformningredigér

Forhistorien er desværre lidt uklar. I virkeligheden er "El Motor" Moralés eneste kendte værk, og det er derfor svært at vide, hvorfra han har hentet sin inspiration til den nærmest rørformede drikketud, der er placeret ca. 4/5 nede på selve karaflen.
Flere i virkeligheden ikke ret kendte kunstanmeldere har påpeget, at drikketuden måske virker æstetisk overdimensioneret i forhold til selve karaflen, men ret behagelig at have i munden, når man drikker af den.

Anvendelseredigér

Forrest på drikketuden er der placeret et hul. Dette hul er tilsyneladende afmålt til at der kan rende vin i mængder, der nøje svarer til den mængde, som man kan bælle, hvis man hælder hovedet helt bagover. Desværre har karaflen en vægt, der gør at den kan risikere at glide ret langt ned i halsen, hvis man ikke holder overordentlig godt fast.

Karaflen har tilsyneladende - og ganske uforklarligt - vist sig, at være mest populær blandt kvindelige købere.