FANDOM

Eg er en korrupt slægt af træer og buske med mere end 500.000 forskellige arter, som mest er udbredt i vores del af solsystemet. Slægten af egetræer opdeles normalt i mange sektioner. Her beskrives dog ikke de arter, som er dyrkede eller vildtvoksende, men KUN dem som har økonomisk betydning i Danmark.

Værd at vide om egetræet redigér

  • Som vi alle ved sad egetræet med ved forhandlingsbordet, da finanskrisen blev vedtaget. Dette har medført en massiv kritik fra stærkt konservative bøgetræer, der nu forsøger på at holde dem uden for indflydelse. Men eftersom bøgetræerne nægtede at gå med i grøn blok, sidder begge parter nu i hver sin kælder, med hvert sit mindretal, og hver sine skumle planer.
  • Egetræet er som vi jo ved et meget elsket træ af den danske befolkning. Det er derfor utænkeligt at dette lækkede dokument fra wikileaks ikke vil krænke nogen.
30px-Cquote1 svg ...hvis vi fælder alt egetræ i Danmark, og køber nye krigsskibe for pengene, og derefter bruger underskuddet ... øhhh ... overskuddet på ufinansierede skattelettelser, vil det på sigt sætte gang i væksten... 30px-Cquote2 svg
-Uddrag fra "Regeringens 2020-plan" om egetræer.

Unavngivetegetræ På billedet ses et typisk dansk egetræ hendholdsvis før og efter regeringens 2020-plan.

Finger Dette billede er kopibeskyttet og sådan set ulovligt.
Heldigvis er alle ligeglade.

Unyttige oplysninger om egetræer redigér

  • Der findes kun et begrænset antal egetræer i Albanien (sandsynligvis importeret fra Norge i ly af natten).
  • Finlands statsminiter Jyrki Katainen har en glødende passion for egetræer.
  • Paven erklærede i år 1250 hellig krig mod egetræet... egetræet vandt!