FANDOM

Egense redigér

For mere end en snes år siden, opstod der en lille by øst for Thy, og vest for Finland. Byen blev grundlagt af den offentlig bæbebyrder Hr. Egens, som oprindeligt stammede fra Sorthat-Muleby, da han var træt af alt det shit, som oldermanden i Sorthat-Muleby hele tiden udsatte ham for. Matrix Vanderwell Egens tog gik derfor 534 alen lange skridt mod sydvest, og grundlage byen Egense.

Byen opstår redigér

Matrix V. Egens grundlægger for cirka 60 år siden Egense. Blandt andet som et direkte kontra udspild til Berlin murens oprettelse, graver han en 3,47 meter dyb gryft rundt om hele byen. Men dette viser dig som en rigtig dårlig ide, da byen vokser voldsomt inden for de første 2 minutter til 67 dage! Man omdanner derpå det oprindelige Egense, indenfor gryften, til Egense midtby, hvor hovedgaden, samt den enevældige oldermand bilver bygget. Det er kun et få tal af mennesker der har adgang til Egense midtby, da denne bevogtes af en klonet gåsebille på 60*60 meter, der afskyer alt pånær oldermanden samt Ole Wedel.

Milepæle redigér

1960 Egense-Hals færgen deltager I Kora-krigen, hvor den har en afgørende betyning for krigens udfald.