FANDOM

Darkman-150x150

Det eneste kendte portræt af Ebbe Skjalmsen. Det hvide spørgsmålstegn i ansigtet blev forsøgt fjernet med laserkirurgi, men forgæves.

Ebbe Skjalmsen Hvide blev født omkring 1085 som søn af Skjalm Hvide og Signe Asbjørnsdatter og døde i 1151.

Ellers ved vi intet om ham. Intet. En parantes i Danmarkshistorien. Et fnug i vinden. En fis en hornlygte. En skygge på væggen. En (forkortet af red.)

Hva' fa'en laver han så i et leksikon?redigér

Han farver linket blåt nede i skabelonen over Hvideslægten.

Noget må vi sgudda vide!redigér

Ja, det burde vi da, efter alle de år i skolen, men vi fik aldrig rigtig hørt efter, vel. Hvad med dig selv, har du noget at bidrage med?

Næh...redigér

Der kan du selv se. Men han var gift og havde tre børn: Gythe Magrethe, Toke og Sune.

Det lyder som nogen der går i anden klasseredigér

Ja, helt førsteklasses var de ihvertfald ikke. Særlig Toke med de skæve tænder og Gythe med den store røv.

Ebbe Skjalmsen var i øvrigt på tabersiden i striden mellem Svend, Knud og Valdemar. Han holdt med Svend Grathe, den beskidte psykopat-morder, men Ebbe døde heldigvis seks år før Svend blev slået ihjel af de lokale et sted i udkantsdanmark.

Nå, så vidste I altså lidt mere alligevel!redigér

Det er ren og skær clairvoyance. Vi skal bare sidde og stirre ned i et halvtomt ølkrus i en halv times tid, mens Himmelhunden lyder ud af Ipotten, så kommer det til os. Alt det vi troede vi havde glemt fra Den Sorte Skole.

Børps...redigér

Og hans kone hed i øvrigt Regnhild hele sit liv, undtagen de sidste par år, hvor hun kaldte sig Tove for ikke at blive genkendt efter sin deltagelse i Luksusfælden.

Hvidelogo
Hvideslægten - i store træk
Spademanns... Hvis du vil Hvide mere
Eller lidt mindre, egentlig
Palnatoke · Asser Rig · Ebbe Skjalmsen Hvide · Stig Hvide · Skjalm Hvide · Sune Ebbesen · Absalon · Anders Sunesen · Esbern Snare · Johannes Ebbesen · Jakob Sunesen · Jakob Erlandsen · Marsk Stig