FANDOM

"Nøh, lortespil. "Empire" er bedre..."

~ Din anden bror om WoW

EVE Online er et såkaldt MMORPG[1] , i science fiction-genren[2], som går ud på at ødelægge oplevelsen for alle andre.

Gameplayredigér

Spillerne flyver rundt i rumskibe[3], der efter behov kan opgraderes med forskellige cyber-våben-, cyber-skjolde og cyber-lignende, men underligt nok ikke aber der ellers ville være en kærkommen besætning for dem der ønsker at kolonisere Abernes Planet.

Spillet foregår i et vanvittigt stort univers[4] med det fjollede navn "New Eden". Universet siges at indeholde flere end 5000 solsystemer[5]. Idéen er, at man kan rejse fra ét solsystem til et andet ved hjælp af "Jumpgates"[6], en opfindelse der er gjort i fremtiden[7], som på det nærmeste skyder ens skib[8] ind i et nyt solsystem og Ormehuller som leder til de mest ukendte dele af kvinden New Eden. De forskellige solsystemer kan indeholde mange forskellige ting, dog primært planeter-, måner-, rumstationer- samt asteroidebælter[9].

Eva's Noterredigér

  1. Forkortes til: Massively Multiplayer Online Role Playing Game
  2. På dansk: Det foregår i rummet, har masser af strålepistoler og rumskibe der overhovedet ikke ligner NSA's NASA's grej.
  3. Forestiller de sig. I virkeligheden sidder de med chips- og colarester ned af tøjet.
  4. Som stort set består af en grafisk bagvæg med masser af prikker, der så skal forestille "rummet".
  5. På teen-dansk: Det er et rip-off på "SPORE".
  6. Som kan købes online for kun 99,95 kr pr jumpgate.
  7. Næ, gu' er den ej: Det kaldes "Hyper Space" og blev opfundet for lang tid siden, i en galakse langt, langt væk.
  8. RUMskib, om jeg må bede!
  9. dvs. alt det skidt der ikke koster så meget at animere. Prøv hellere med en skov fra "Skyrim", den kan evt. kaldes "Endor" hvis den skal have et sci-fi-navn.