FANDOM

Bent og Thomas1 Et højtråbende citat fra Thomas Kristensen og Bent Nyegaard:
30px-Cquote1 svg Og hvor er det lækkert af Anders Eggert. Hahaha. Danmark vinder 24-23! 30px-Cquote2 svg

Håndbold EM 2014 nå nej

Således så det ud, da Danmark vandt EM i håndbold... i 2012.

30px-Cquote1 svg *Snif-snif* ... Jeg tror jeg kan lugte guld... 30px-Cquote2 svg
Joachim von And om Herning
30px-Cquote1 svg Nåh.. Nej. Ikke alligevel. Jeg må være blevet senil 30px-Cquote2 svg
Joakim von And, 2 uger senere

EM i håndbold 2014 (mænd) var et europamesterskab i håndbold i 2014 for mænd. Det blev afholdt i Danmarks nyeste by, Herning[1], fra 12. januar - 26. januar. Vinderen blev det danske håndboldlandshold[2].

Oven på succesen ved EM i håndbold 2012 (mænd), valgte Danmark derfor at stille med det stærkeste hold for at forsvare EM-trofæet. Ulrik Wilbek indså hurtigt, at de danske herrer igen var de bedste på alle parametre, så derfor trak han sig fra embedet efter slutrunden. 2. pladsen var sågar så forventet, at Forsvaret ikke engang gad stille to F16-fly til rådighed som eskortering på busturen fra Jylland til hyldesten på Rådhuspladsen i København.

Danmarks kamperedigér

Håndbold EM 2014

Danmarks trekløver beser modstanderne under deres træning.

1. kamp (gruppespil)redigér

Danmark lægger ud med at besejre Makedonien med 8 mål. Niklas Landin fortsætter med at parere bolde med ansigtet.

2. kamp (gruppespil)redigér

Danmark følger op på den gode præstation, og vinder over Østrig-Tyrol efter straffeslag til Mikkel Hansen, for at være bedre end alle de andre børn.

3. kamp (gruppespil)redigér

Det bliver også 3. sejr på stribe for Danmark, som vinder over Tjekkoslovakiet med så overbevisende cifre, at tjekkiets stjerne, Filip Jicha, løber grædende ud i omklædningsrummet[3], hvorefter samtlige tilskuere i BOXEN råber: "go' tur hjem"[4] for derefter at trykke hinandens hænder.

4. kamp (mellemrunden)redigér

Helt som ventet, vinder Danmark også over Spanien. Til trods for at Spaniens målmænd tilsammen kun havde en redningsprocent på omkring 8 (mod Landins 72), vinder Danmark med hele 3 overskydende mål. Eufori og ekstase i Herning med milliardhøje seertal.

5. kamp (mellemrunden)redigér

Danmark lammetæver naturligvis også den bedre halvdel af Det østrig-ungariske Rige med 4 basser. Publikum i BOXEN markerer deres utilfredshed (og utålmodighed) med det endnu ikke erobrede guld, ved kun at synge med halv kraft under nationalsangen. Og kun klappe i takt i hvert andet danske angreb.

6. kamp (mellemrunden)redigér

Den 6. og afgørende kamp mod Island blev en tæt og intens affære. Danmark vandt således en smal sejr på 10 mål[5], i en kamp, hvor islændingende undervejs begyndte at slå løs på dommerne i en djævelsk blodrus. Eftersigende et religiøst ritual oppe på klippeøen.

7. kamp (semifinale)redigér

Kroatien blev selvfølgelig også lammetævet af de danske håndboldherrer. Tilsyneladende kom sejren dog lidt for let, eftersom Danmark tilsyneladende havde bestukket dommerne på forhånd. Derudover havde kroaterne boet som hunde på Scandic-hotellet på Læsø.

8. kamp (finale)redigér

Fejl 404

Danmarks hjemmebaneredigér

Håndboldpublikum

BOXEN var i ekstase, da Danmark vandt deres kampe.

Hele Danmarks Hjemmebane[6] ligger i Herning. BOXEN har udskiftet kostaldene fra det trekvart-årlige dyreskue, og erstattet inventaret med to håndboldmål, et glatbarberet gulvtæppe og en helveds masse maling. BOXEN var i den grad klædt på til håndboldfest i håndboldens hjemland, da EM-turneringen gik i gang.

De over danske 14.000 tilskuere ved de danske kampe, var hver og en Hr. og Fru Danmark. Ikke siden Brødrene Olsens Melodi Grand Prix-sejr i 2000, har verden set en større forsamling af tanter og bedstemødre, der nu rigtig var til spårt! og gang i gaden. For hu-hej hvor det går i BOXEN! Selv Bølgen har sin sejrsgang på tribunerne[7], og er med til at pifte stemningen op på varmeblusset[8]. Tju-hej for en fest der er når Danmark spiller, hvor hal-DJ'en[9] altid er klar med de bedste Kim Larsen, Nabiha og DJ Ötzi-hits, som det fornøjede danske publikum kan nynne med på, inden de skal hjælpe halspeakeren med at sige de danske spilleres efternavne. Her på Spademanns Leksikon kan vi godt garantere jer for, at sjældent har det været mindre problematisk for modstanderen, at spille på udebane.

30px-Cquote1 svg Ladys and gentelmæn, lets here youh.. 30px-Cquote2 svg
Halspekeren[10]
30px-Cquote1 svg *Klap-klap-klap* 30px-Cquote2 svg
Det fanatiske danske publikum

Turneringens flotteste spillerkæreste redigér

Det er som om at de unge drenge er blevet til modne mænd, og lader håret klippe og barberer sig inden hver kamp. I kølvandet på alle mulige andre åndssvage hypotetiske, vil vi ikke holde os tilbage. Vi regner selv med du er opdateret med i sladderbladene hvem der parrer sig med hvem.

Hvilken spiller på landsholdet har den flotteste kæreste
 
7
 
0
 
2
 
0

Denne afstemning blev oprettet 12:52 jan 21. 2014. Indtil videre har kun 9 mistet sin stemme.

De andre holdredigér

Spanien, Makedonien, Tjekkiet, Montenegro, Frankrig, Norge, Kroatien, Ungarn, Sverige, Polen, Island, Hviderusland, Serbien, Østrig, Rusland, USA, Kina, Afrika, Tilst

Taberkommentarerredigér

  1. Faktisk blev det også afholdt i Aarhus, Aalborg og Brøndby, men det er irrelevant, for der spillede Danmark aldrig.
  2. Hvis man ser bort fra Frankrig...
  3. Eller var det Jesper Nødesbo der løb derud, fordi han senere blev smidt ud af truppen og erstattet af en dværg?
  4. Ja, altså til dem selv. Det er altid rart at blive ønsket en god tur hjem.
  5. Eller hvor meget det nu var..
  6. I hvert fald håndboldherrernes hjemmebane!
  7. Når halmesteren befaler det, vel at mærke.
  8. Kogepunktet opererer man ikke med i BOXEN. Det er alt for farligt og Balkan-agtigt!
  9. Jo, sådan en er der. Han er over 65 år gammel, og elsker techno.
  10. Og lad os være ærlige, det var en allerede en regulær falliterklæring, da man valgte at hente stadionspeakeren fra Randers FC til slutrunden, for at skabe stemning på lægterne.