FANDOM

Ds1

Spademanns rådgivende arkæolog, anæstesi-sygeplejeren[1] Ron Wyatt, har her taget en selfie, et par årtier før begrebet blev opfundet.

Durupınar er et sted i Tyrkiet, lige ved Ararat, som rummer en kæmpestor formation i jorden, der nok "kun" er et geologisk fænomen, men som alligevel har sit eget velkomstcenter- og gift shop til turisterne, "Noah's Ark Museum"[2].

Historieredigér

Ingen i verden véd hvad det er, da mange geologer har en tendens til at tale udenom når man spørger, men kreationisterne har en tendens til at brøle "NOAS ARK! NOAS ARK!", når de hører om stedet. De af kreationisterne, der ikke bare affejer det som en ren jordbunke, vel at mærke.

Wyatt Archaeological Researchredigér

Ovenstående lange navn, dækker over det eneste museum i verden, som Spademanns støtter økonomisk[3], og dette skyldes, at de - angiveligt - har foretaget en række undersøgelser på stedet, vis' resultater kun kan få os til at grine:

  • 4 slags metaldetektorer.
  • Opmåling.
  • Analyse af fund.
  • Analyse af jordprøver.
  • Georadar.
  • Dendrokronologisk datering.

...det vi griner af - og som dermed gør verden bedre - er, at de aldrig har offentliggjort ét eneste fund, eller analyse, i et videnskabeligt værk. Til gengæld kan det købes som indhold i deres hjemmeproducerede "dokumentar"-film, på museets egen hjemmeside[4].

Ds2a

Et eksempel på Wyatt Archaeological Researchs videnskabelige metode. Naturligvis kan vi ikke afvise noget[5], men de kunne godt publicere andre steder end blot på google.dk/billeder...

Konspirationer?redigér

Følgende er 90% gætteværk, så det er 10 gange mere videnskabeligt velunderbygget end indholdet i Ekstra Bladet, men når nu der er et museum til Noas Ark, geologer og arkæologer bare taler udenom, og et andet langt mere mystisk sted i nærheden - på selve bjerget - som tilmed har været holdt skjult af CIA i årtier, og som oven i hatten er et hermetisk lukket område eksisterer, er det nærliggende at antage, at Durupınar skal aflede massernes interesse fra det andet sted, Ararat-anomalien.

VIGTIGTredigér

Hvis du tilfældigvis er uddannet frømand/jæger, har lidt for meget tid og derfor begiver dig til Tyrkiet, og derpå tilfældigvis lige stikker snuden forbi førnævnte områder, og tilfældigvis kommer til at foretage en semi-professionel udgravning, kunne du så ikke lige tilfældigvis smide en note på diskussionssiden, om dine fund? Bare lige, så vi kan sprede rygterne internationalt, og få en pris for god journalistik. F.eks. en Oscar[6].

Noterredigér

  1. Ske-endelsen, er forbeholdt kvinder.
  2. Officielt navn!
  3. Når altså folk som DIG lægger penge i kaffekassen, på Cayman-øerne.
  4. Prøv her: http://wyattmuseum.com/shop#
  5. Spademanns er jo saglig. Trods alt.
  6. Der er alligevel så mange kategorier, at en 14-15 stykker fra eller til, ikke bemærkes.