FANDOM

En dunse, også kendt som en frikadelle, eller bare dellen, er en udende race.

Dunse er stegte kødboller og er en meget populær ret i Danmark såvel som i mange andre europæiske lande. Ordet er en fortyskning af det italienske dunsetella, der er stegt eller ristet (fritto) kød (carne). Ordet er beslægtet med dunsedeau, dunsekassé og dunsenator. På dansk er navnet en abbreviation af det højkulturelle frikadunse; et navn, der kommer fra sanskrit.

Dunses barndom og musikkarriere redigér

Dunse Larsen voksede op med sine forældre, Thomas Larsen og Sys Larsen, i København, indtil forældrene, da Larsen var fem, blev skilt i 1950, hvor efter Dunse Larsen kun meget sjældent så sin far. Det var faderen, som var verdensmand. Dunse Larsen begyndte i slutningen af 1950'erne at spille blokfløjte og skrive sange og dannede bandet "drengene".

Film redigér

Den almægtige Dunse har også medvirket i store film såsom Dunsenator:[1]

Den unge Paris Hilton finder sig selv jagtet af en morder, uden at hun kan finde en årsag. Hun bliver dog i første omgang reddet af Peter fra Paradise, som tager hende med sig og forklarer hende, at han og manden, der er ude på at slå hende ihjel, er kommet fra fremtiden. I fremtiden har maskinerne taget magten, og de resterende mennesker kæmper mod maskinerne med Paris Hiltons fremtidige søn, Dick Hilton, som leder. Nu er han blevet sendt tilbage for at redde hende fra Dunsenator, der er blevet sendt tilbage for at slå hende ihjel. En Dunsenator er en maskine, der er beklædt med menneskeskind og kan modstå alle normale våben. I løbet af filmen og deres fortsatte flugt fra Dunsenatoren forelsker de to mennesker sig, og Steve bliver da også far til den fremtidige oprørsleder, Dick Hilton.[2]

Læs denne note før din morredigér

  1. NedenOvenstående er udelukkende medtaget for at vise, at der på denne side også er plads til bevidstløst vrøvl og tågesnak. Du behøver ikke at læse videre!
  2. Efter vore dages målestok var DH en svagpisser!!!