FANDOM

Duksedrengen

Hvis du ikke har bemærket det, står der noget på dansk på billedet.

"Og dér fandt Arno Olsen ud af hvor uretfærdig verden er. Ikke blot socialt og økonomisk, men så sandelig også følelsesmæssigt."

~ Kenneth Plummer om drengen Arno, der blev holdt udenfor i en klasse med kun 3 elever.

DukseDrengen var et kommunistisk propagandaprogram som Danmarks Hurradio udsendte i 1989, i ren sympati med organisationens åndelige- og økonomiske bidragyder, Sovjetunionen. I programmet følger man den fattige arbejdersnude, Arno Olsen der for at bekæmpe alskens skurke - navnlig kapitalens onde lakaj Fedtegreven - opfinder sit alterego, DukseDrengen, der dog går under cover i blåt tøj, for at lulle alle de kriminelle ind i sit net.

Helteredigér

Arno/DukseDrengen

Er seriens eneste virkelige helt, der uheldigvis er forelsket i klassens lækre (og eneste) pige, Louise. Arno er kommunismens mest håndfaste lakaj, og står i opposition til alle dem med penge. Dvs. alle andre end Arno selv[1]. DukseDrengens eneste svagheder er røde pølser, grønne sodavand, pulverkartoffelmos og fast sengetid.

...og skurkeredigér

Fedtegreven

Det er ham den onde, fæle kapitalistsnude, der truer med at oversvømme Danmark med elektroniske apparater der går i stykker 1 sekund efter at garantien udløber, samt chipsposer med 60% luft - vedholdende konspirationsteorier fastholder, at Fedtegreven er den samme person som Jørgen fra Kims-reklamerne[2].

Donny/Den Ny DukseDreng

Donny er en flødebolle, og muligvis skingrende homo, siden han ikke bemærker at seriens øjeguf, Louise, dels vil have ham og dels er ret lækker. Known Fact: Donny kan som alle andre købes, og bliver faktisk seriens nye helt, da Danmarks Hurradio liberaliseres, og derfor mest af alt minder om TV2.

Mek Pek

Mek Pek er en børnelokker, og er derfor lidt af en skurk. Angiveligt spiller teenikonet sig selv, der bl.a. udplyndrer Lille Per, medens han meget nådigt gør opmærksom på at han ikke er pædofil.

Skolelærere

Den gennemsnitlige danske folkeskolelærer, er USA-entusiast og dør naturligvis i en rumfartsulykke.

Emil Thorup

Også kendt som "Tøsedrengen". Den kønsforvirrede stakkel truer sine omgivelser med et krøllejern og badevand fra Århus Bugt[3].

Rockerne

Ligesom i virkeligheden, går de med hundehalsbånd og kan ikke tænke.

Louise

Hun her er Arnos store kærlighed, og er derfor ikke som sådan en klassisk skurk, men da serien er super-kommunistisk er hun naturligvis en skurkinde: kun kapitalismens malede ludere ville jo ikke blive forelsket i en underdanig, grim, uintelligent analfabet uden penge.

Røvfuld til Rummændredigér

Duksedrengen2

Her ses Louise Miamaja og Darth Vader i serien, "Røvfuld til Rummænd".

"Gisp! ...Dobbelt Gisp!"

~ Louise om denne artikel

"Røvfuld til Rummænd" var storkapitalens onde Doctor Who-plagierede product placement-program, hvor dumme Donny Domkoph kører rundt i en racerbil og dels tager pis på Batman, og dels tager pis på kommunister. I denne version af DukseDrengen kommer det frem, at danske postkasser altid er ved at flyde over med ligegyldige reklamer, at folk fra Jylland generelt er bønder, og i øvrigt galloperende racister med en generel frygt for pingvinernes kommende verdensdominans.

Dvs. ikke ulig et årsmøde i Dansk Folkeparti.

Andet propaganda på TVredigér

Noterredigér

  1. Vidste du, at Arno Olsen er ham hovedrollen i "Assassins Creed: Unity" er opkaldt efter?
  2. Bare se på indholdet af luft i en chipspose...
  3. Hvad det sidste angår, tør jeg sgu' heller ikke røre!