FANDOM

Downs2

Her ses 3 unge kvinder der hurtigt gennemskuede udviklingen i samfundet, og derfor undskyldte på tv, for deres tilstedeværelse i Danmark.

"Det er jo for kvindernes sundhed, at den frie abort er indført."

~ Feminist

Downs Syndrom var en kromosomforstyrrelse der resulterede i en række psykisk udviklingshæmmede mennesker, der oven i deres mentale handicap, også havde en tendens til at ligne mongoler.

Historieredigér

Trods større eller mindre udfordringer i dagligdagen, havde de fleste danskere med denne lidelse, en fuldstændig hæmningsløs tendens til at være søde og rare, og i øvrigt opføre sig på en måde der altid fik omgivelserne til at smile. Flere øjenvidner taler om at de var kærlige, med en stor tendens til at uddele kram.

Belastning for omgivelserneredigér

I mange år efter fremkomsten, dvs. med sikkerhed fra vikingetiden, blev folk med Downs Syndrom opfattet som et pudsigt indslag i dagligdagen, der trods et enormt behov for følelsmæssig omsorg, stadig fungerede som ligeværdige medlemmer af deres respektive familier. Rent økonomisk havde de den ulempe, at de fordrede et vist behov for mad, tøj og skolegang, og som sådan blev betragtet som en slags 2. rangsborgere, uagtet at de intet forkert havde gjort.

I slutningen af det 20. århundrede, da specialskoler opstod for at denne gruppe danskere også kunne modtage deres retmæssige omsorg, blev det klart for enhver, at de generelt var i vejen når de passede sig selv på et beskyttet værksted, eller fyldte en hel plads i bussen.

Afviklingredigér

Da danskere med Downs Syndrom havde for vane at smile når de var glade, gå over for grønt når de skulle til købmanden og i øvrigt ikke gøre andet forkert end at være blevet født aldeles uperfekte, besluttede man efter år 2000 at påbegynde et statsligt eutanasi-program for at lave en gradvis afvikling af den mest iøjefaldende minoritet i Danmark. Dette blev typisk udført ved at barnets mor slugte to gift-tabletter for at dræbe fostret, hvorefter man tømte den arme kvindes livmoder med en støvsuger.

Se ogsåredigér