FANDOM

Digimon 2 wallpaper kopi

Videnskabsmanden og hans bitches.

"Gonna catch 'em all!"

~ Pokémon om Digimon

Digimon er den russiske efterabning af Pokémon, bygget i grove træk på de gamle sovjetiske eksperimenter med at krydse aber og røde træpandaer mennesker[1].

Sådan blev Digimon fødtredigér

Det hele startede da den gale videnskabsmand dr. Ilya Ivanavich Ivanovskaja kombinerede chimpansesæd med sunde og patriotiske kvinder. Hans idé blev verdenskendt under navnet "Humanzees", der er en sammentrækning af det engelske ord Humanoid[2] og chimpanzee[3].

I 1980erne begyndtes nogle opfølgende eksperimenter, udført af japanske videnskabsfolk, ansat af Rusland. Eksperimenterne blev siden kendt som "Digimon". Ordet er engelsk, og kommer af ordene Di giv' Money, altså en sammentrækning af Diana Gives Money - en populær antagelse er, at det refererer til Lady Di, men det er rent faktisk en hædersbevisning til Diana Benneweis, der som cirkusdronning er meget populær i Rusland.

Digimon Animatedredigér

TV-serien "Digimon" blev lavet efter direkte ordrer fra den russiske regering, der ønskede, et mere russervenligt børneprogram, frem for det meget japansk-orienterede "Pokémon".[4] Digimon handler om de seks børn, som er ude i 100 Meter-Skoven, da det pludselig begynder at regne med anti-japanske tegneserier. De teleporteres ind i en parallel verden, hvor de hver dag udsættes for et nyt, spændende eventyr, der altid ender lykkeligt, for russerne.

For at konkurrere med Pokémon, annoncerede man i de første 78 afsnit, at der er præcis 150 digimoner, men fra afsnit 79 var der pludselig 340, fra afsnit 150 var der 500, og i det sidste afsnit, der blev sendt i går (nr. 711), proklamerede man, at der er mindst 1.000 digimoner, der allesammen ligner dinosaurer, dyr, sko o.lign.[5]

Populærkulturenredigér

Digimon blev aldrig populært, så programmets status i "populærkulturen" er i praksis ikke-eksisterende.

Digimone noterredigér

  1. Sagt på en anden måde: alle digimoner findes i virkeligheden, men kun i Uralbjergene
  2. Opkaldt efter de menneskelignende sovjetter
  3. Opkaldt efter de abelignende sovjetter
  4. Russerne er aldrig kommet sig over, at den japanske flåde tørrede røv i den russiske i 1905
  5. Ved samme lejlighed blev det gjort strafbart at se japanske tegnefilm