FANDOM

Detsortemarked

Her ses det sorte marked's filial i Svendborg på Fyn. Det eneste man ikke kan købe dér, er værdighed.

Det sorte marked er en dansk baseret supermarkedskæde, der ejes af et konsortium af handlende på Sicilien, i Kina, i Rusland, i Columbia, samt Det Gule Marked i Prag.

Forretningsmodelredigér

Det sorte marked's forretningskoncept går ud på at kunne skaffe alt, og endda til særdeles konkurrencevenlige priser[1] Personalet er generelt lidt grove i filten, men de praler af at kunne skaffe de varer du ønsker, maksimum 3 dage efter bestilling. Ønsker du en VHS-afspiller kan dette også skaffes, men du skal forberede dig på en ringe garanti[2].

Filialerredigér

Det sorte marked er stærkt konkurrencepræget, og har således filialer maksimalt 100 meter fra enhver butik i landet, selvom det visse steder ikke er meget større end en gadesælger.

Specialbutikker

Det sorte markeds filialer kan til tider findes specialiserede: i Jylland er der en omfattende handel med fisk, medens man i filialen ved RødovrecenteretKøbenhavns Vestegn primært kan købe hash og brugte knallerter. Alle filialer har dog kontakt til leverandører af andre ting, så fiskehandlerne kan sagtens skaffe biler, medens hashsælgerne i reglen også kan skaffe højtalere og DVD-afspillere.

Andre særlige varer

Selvom man godt kan foranlediges til at tro at humor erhvervet på det sorte marked ganske simpelt er sort humor, er det det faktisk slet ikke! Det kræver nemlig at man er såkaldt indvandrer af anden etnisk baggrund end dansk, primært fra Afrika, før man overhovedet forstår sort humor, især hvis det i forvejen slet ikke er sjovt.

Noterredigér

  1. På Det sorte marked koster et barn 50-100.000 kr, medens det koster 3 drinks og 18 års afdrag alle andre steder.
  2. Ikke pga. Det sorte marked, men maskinen.