FANDOM

Deromlron er et begreb der blev skabt af den græske filosof og poet Erasmus Nuntius, som stammer fra forstaden Trominiris i udkanten af Athen. Begrebets dannelse fandt sted i år 867 e.kr. i udkanten af Athen, det var netop i dette år borgerkrigen mellem forstaderne Frankiris og Trominiris fandt sted. Trominiris var langt i undertal og derfor dømt til at tabe, derfor måtte de finde på noget helt nyt og ekstravagant for at besejre Frankiris, det var her Erasmus Nuntius trådte til. Han udarbejdede et nyt kodesprog, der skulle holde fjenden på afstand, så de ikke kunne lurer Trominiris' mærkværdige og skumle planer.

Derfra opstod begrebet deromlron, som var erstatning for columdurest, som betyder deromkring. Altså er det også fra begrebet deromlron, som det ligger i ordet at vi danskere har taget deromkring i brug. Hvem ved, hvis Erasmus aldrig havde opfundet ordet, havde vi så overhovedet haft "deromkring" i dag? Og hvad ville det betyde for nutidens samfund?

Deromlron blev først for nyligt opdaget efter 1200 år i skjul af den danske Mensa Professor og Sportsatlet Rasmus Boddum Bjerge, der er opvokset i det sydlige Thy, nærmere betegnet Krik. Han er via fundet også nomineret til at modtage Nobels Fredspris, for sin opdagelse!