FANDOM

Eubaggrund1

Forhadt af EU

7942 teknokrater er enige om, at denne artikel er en trussel imod Den Fri Bevægelighed og Det Indre Marked. EU-Domstolen påtænker at indføre juridiske sanktioner, og forfatterens videre skæbne vil blive afgjort på et topmøde i slutningen af næste år.

Deprogramming (udtales kun på den engelske dialekt nydansk) er et ord der beskriver det en privat person gør, når vedkommende redder andre folk fra en skæbne værre end døden, nemlig at være en inddoktrineret skosål af et individ.

Det det så'rn set erredigér

Hvis du nu anstrenger dig helt vildt for at simulere åndsfrisk, så forestil dig at du er fuldstændig overbevist om det samme som naboen, f.eks. at Ekstra Bladet leverer objektiv journalistik. Forestil dig så, at en tilfældig men velmenende sjæl, f.eks. Josef Fritzl, brænder for at sætte din psyke fri. Det vil foregå som følger:

  • Den kære Fritzl smutter ned i XL-Byg og stjæler skaffer en lægtehammer som han i nattens mulm og mørker lukker din dør op med. (Og måske smadrer dit køkken, men det er fandeme også nogle grimme "tidløse" låger!).
  • Her viser han dig hvad "Hjernevask" dækker over, men fordi at processen ses fra hans synspunkt, er det ikke Hjernevask i klassisk forstand, men derimod "Befrielse".
  • Du indsér nu hvor åndssvagt Ekstra Bladet er, og begynder at læse Spademanns Nyheder istedet.