FANDOM

Bush1

Den amerikanske drøm #1

"Give me your tired, your poor,
Your huddled masses yearning to breathe free,
The wretched refuse of your teeming shore.
Send these, the homeless, tempest-tost to me,
I lift my lamp beside the golden door"

~ Emma Lazarus om hvorfor de fattige og syge blev sorteret fra, så der var plads til flere på Ellis Island [1]

Den Amerikanske Drøm er en illusion, som opretholdes af Murder Inc. Secret Service, for at lokke rige og investeringsparate forretningsfolk til USA.[2]
Nu bor der flere hundrede millioner mennesker i USA, og da den amerikanske samfundsmodel fungerer efter det neo-kapitalistiske system, hvor én procent af befolkningen kontrollerer 99 procent af pengene, så er det klart, at ikke alle kan blive rige. Og netop rigdom er en central del af den amerikanske drøm, så hvis de 99 procent pøbel befolkning skal nøjes med én procent af pengene, må man give dem noget i erstatning, så de forholder sig i ro,[3] trods deres kummerlige vilkår.

Bush2

Den amerikanske drøm #2

"Let the lamp affix its beam.
The only emperor is the emperor of ice-cream"

~ John Donne om hvorfor det er bedst at slukke lyset, når man drømmer [4]

Allerede romerne havde fundet ud af princippet om, hvordan man deler og hersker (Divide et empera), nemlig ved at sætte lus i skindpelsen.[5] I vore dages Amerika gøres det hovedsageligt ved hjælp af massemedierne, som styres af de rige. Dette sker ved konstant at fodre tv-apparaterne med hjernedød underholdning og "nyheder", der enten handler om kendte eller nuttede dyr, eller også dæmoniserer man udvalgte demografiske grupper,[6] så befolkningen splittes i indbyrdes stridende fraktioner, for så kan man styre flertallet og få dem til at slås indbyrdes, i stedet for at gøre oprør mod sociale uretfærdigheder. Går det helt galt, starter man blot en krig mod en ørken- eller bananstat, eller man slipper nogle terrorister med sprængstoffer løs, så de kan gå amok civilbefolkningen.[7]

"Le rêve américain est un trompe. Arrêtez de vouloir tout. Tout le monde devrait porter des jeans et ont trois T-shirts, manger du riz et des haricots"

~ Charles de Gaulle om hvorfor han ikke vil sælge Eiffeltårnet til USA

REM-noterredigér

  1. et fiktivt sted i New Yorks havn
  2. Den amerikanske drøm er forestillingen om, at enhver som er endt i RKI kan ende ligesom Donald Trump. Det eneste du skal er at tage til det fantastiske USA Den krigsgale nation Amerika.
    Bush3

    Den amerikanske drøm #3

    Den amerikanske drøm er kraftigt inspireret af Den amerikanske uafhængighedserklæring et oldgammelt dokument, som amerikanerne nægter at smide ud på grund af dets historiske betydning. Faktisk er amerikanerne så egoistiske at de ikke engang gider smide det til genbrug, for at redde regnskoven.
    Nå, men Den amerikanske uafhængighedserklæring Det oldgamle dokument praler med, at alle er født frie og lige og har ret til et ønske om at blive lykkelige.
    Nyere forskning har imidlertid vist, at ligheden er ikke-eksisterende og at der slet ikke er grund at stræbe efter lykken, som er uopnåelig. Der er dog stadig rig mulighed for at opleve friheden, med mindre du er sort og ligner en terrorist. Hvis du ligner en sort terrorist, bliver du i stedet sendt til Cuba, hvor du udsættes for tortur, indtil det en dag går op for dem, at du alligevel ikke står i ledtog med Al-Qaeda eller Taleban.

    Personer der har opnået den amerikanske drøm redigér

    Sagt om den amerikanske drøm redigér

    "I have a dream"

    ~ Martin Luther King

    "All your dreams can come true. As long as you do not live in Amarica"

    ~ Mickey Mouse

  3. eller i det mindste kun slår sig selv og andre tabere ihjel
  4. If her horny feet protrude, they come
    To show how cold she is, and dumb
  5. nu om dage i EU kendt som subsidiaritetsprincippet
  6. fx flygtninge og fremmedarbejdere
  7. Desuden har man en nødplan, hvor man faker et angreb fra det ydre rum aliens