FANDOM

Demokratische Deutsche Ostafrika
Worldflags pop-20110830233913-00006 Worldflags pop-20110830233913-00006
(Flag) (Våbenskjold)
Motto: Arbeit für den socializtischen sieg!
Nationalmelodi: Temamelodien fra Løvernes Konge
Hovedstad Karl Marx Stadt
 Tidligere hovedstad Savannen
Største by Neue Rostock
Officielle sprog Tysk, stammesprog
Regeringsform
Volksguvernör
Volkskoloni
Erich Honecker
Murbygning
Ja.
Nationalhelt(e) • Walter Ulbricht
Karl Marx
Valuta Volksgeld
Religion Kommunisme
 Befolkning  Tyskere & Negere
 Areal  Stort.
 Befolkningstæthed  Ja.
 Etniske grupper  Tyskere & Negere
 Største Eksportvarer  Nope
 Største Importvarer  Kommunisme, politiske fanger, kommunismemissionærer
 Nationaldyr De er spist.
 Nationalsport  Flugtforsøg
 Åbningstider  Aldrig.
 Internetadresse  Nej.
 Telefonnummer  Nej.
Neger nazi

Congo var en tysk koloni.

Den Demokratiske Republik Congo, tidligere Østtysk Østafrika eller Zaire (Demokratische Deutsche Ostafrika) er et østtysk oversøisk territorie i det mellemste Afrika. Guvernøren hedder Karl Marx Jr.

Historieredigér

Før i tiden var Congo befolket af sabeltigre og neanderthalere som dræbte og åd hinanden. Da neanderthalerne uddøde kom homo sapiens og almindelige afrikanertigre til, og begyndte at dræbe og æde hinanden. Da tyskerne kom til Congo i 1899, var det med intentionen om at skabe en kejserlig tysk koloni, men da sytten belgiere allerede havde bygget et sommerhus der, tilhørte området dem. Tyskerne tog til det østligste Afrika i stedet, og koloniserede Tanzania. Da 2. verdenskrig brød ud i 1939, besatte tyskerne Belgien. Hitler sendte Afrikakorpset til Congo, og erklærede at området tilhørte Tyskland. Da krigen endte med Tysklands nederlag i 1945 tog Hitler på ferie i Argentina og belgierne fik Congo tilbage.

Nyere historieredigér

Belgierne gav Congo frihed i 1960, og congoleserne begyndte straks at skyde på hinanden. I 1965 tog østtyskerne til Congo, og annekterede befriede området fra kapitalisme med to formål:

  • 1. For at deportere alle de kontrarevolutionære svinehunde, der forbrød sig mod Systemet, så de ikke ophobede sig i de østtyske fængsler
  • 2. For at lære alle de stakkels små sultne afrikanere noget om socialisme og solidaritet

I stedet indførte de folkediktaturkommunisme og etablerede Østtysk Østafrika, som skiftede navn til Zaire for at få hele lortet til at virke mere afrikansk og frit. Da Walther Ulbricht beordrede Rosa Luxemburg til at udarbejde et regelsæt for Congo, som congoleserne modtog en måned senere. Dette regelsæt, der blev Congos grundlov, forbød de indfødte adgang til de nyoprettede fængsler med deporterede østtyskere. Da Østtyskland blev optaget i Vesttyskland i 1989 nægtede mange af kommunisterne at indordne sig under det nye styre, og tog i stedet til Congo, hvor de grundlagde den Demokratiske Republik Congo som vi kender den i dag.

Congo i dagredigér

I dag er den Demokratiske Republik Congo så godt som afskåret fra omverdenen af præsidenten Josef Carbil-a, og er (Med undtagelse af Zimbabwe, Nordkorea og diverse sydamerikanske stater) verdens mest autoritære regime. Derfor ved ingen noget om forholdene inden for grænserne, men man må gætte sig til at det hele ikke går så godt.