FANDOM

Baderaad

Hvis man vil undgå at drukne, er det vigtigt at holde sig langt væk fra vand. På den anden side, er det vigtigt som mand at være i nærheden, hvis der ligger bevidstløse kvinder og flyder i overfladen ...

De fem baderåd er Øvrighedens forsøg på, at få de dovne danskere, til at té sig med blot et minimum af selvbeherskelse, fornuft og ansvar, når man er på stranden. Oftest fyres de fem baderåd dog af i medierne, uden skyggen af succes til følge.

Listen, som folk fejlagtigt ventes at kende inden strandturenredigér

1. Lær at svømme

Begrundelsen er, at du så kan redde dig selv og andre fra at drukne. Men hvorfor bruge tid på sådan noget pjat, når nu der er livreddere?

2. Gå aldrig alene i vandet

Så kan man nemlig holde øje med hinanden. Men det kan man sgu'da også glimrende med en snorkel og en nudiststrand.

3. Læs vinden og vandet

Hvis man har styr på dybde, strømforhold og vindretning, forsvinder ens badedyr ikke. Vi andre bruger en snor.

4. Lær stranden at kende

Spørg de lokale om der er særlige forhold (f.eks. miner, red.), færgeruter der kan skabe bølger og farlige dyr. Informér fra starten om, at du som den eneste på stranden har læst de fem baderåd, for ingen vil kunne besvare dine spørgsmål.

5. Slip ikke børnene af syne

Hold dig tæt ved badende børn, at du kan redde poderne hvis det går galt. Vær dog lige opmærksom på, at du er på røven hvis du klæber for meget op ad andres børn.