FANDOM

Dansk Håndtryksforening1

Det er akavede situationer som denne, at Dansk Håndtryksforening vil bekæmpe. Med ild!

Dansk Håndtryksforening er en frivillig forening som i modsætning til andre ligeglade foreninger der kun tænker på dem selv, kæmper en brav kamp, for at bevare håndtrykket og dets kristne værdier i det danske samfund. Foreningen blev skabt med kys og kram i 1998 som en direkte konsekvens af vanvittige bilisters hensynsløse kørsel i trafikken... Eller også handlede det om, at flere aldrende mænd følte sig mere og mere utilpasse, når andre gamle mænd med skægstubbe kom og krammede dem til diverse fætter/kusine fester.

Det erklærede formål med Dansk Håndtryksforening er:

30px-Cquote1 svg At sikre håndtrykkets rette placering i det udvalg af hilsner vi i dagligdagen benytter os af!!! 30px-Cquote2 svg
§1

Et håndtryk stammer tilbage fra vikingetiden, hvor det var almen skik at hilse på hinanden ved at give hånd (istedet for at spidde hinanden med et sværd). Håndtrykket er altså en ærkedansk handling, som har overlevet i mange århundreder. Og det skal det gerne blive ved med! Håndtrykket indgår sågar i Dansk Folkepartis partiprogram anno 2083.

"Gu vil jeg da ej kramme dig, din bøsserøv!"redigér

Dansk Håndtryksforening2

Politisk godkendt håndtryks-situation. Et arisk håndtryk med passende afstand og autoritet.

Google2
Den mægtige søgerobot Google er fuldstændig pjattet med Dansk Håndtryksforening.

Dansk Håndtryksforening er overbevist om, at det danske folk er bedst tjent med at ryste hinandens hænder, i modsætning til de mere sydeuropæiske tilstande, hvor der både bliver dyrket kram, tantekys og klap i bagen. Disse meeeget udanske fænomener skal for alt i verden forbydes - gerne ved lov! - således at vi i Danmark kan bibeholde en vis og anstændig afstand til hinanden, når vi hilser, siger farvel eller lige har været ude for en nærdødsoplevelse.

Undtagelserneredigér

Selvom det naturligvis er yderst vigtigt at have en vis distance til sine medmennesker, så har foreningen trods alt erkendt, at der kan opstå flere forskellige situationer, hvor et håndtryk bare ikke er godt nok.

Herunder følger flere situationer, som i tidens løb er blevet revideret og godkendt af Dansk Håndtryksforening som værende lovlige undtagelser: