FANDOM

Druehyld

Dannie Druehyld og uhyret Mephistopheles, som hun i dagens anledning har farvet rødbrun istedet for den vanlige sort[1].

Druehyld2

Dannie Druehylds heksebog med alle de opskrifter på afkog som hun har brug for.

"Så fik katolikkerne ikke ram på dem alle!"

~ Dan Brown om hekse generelt og Dannie Druehyld specifikt.

Dannie Druehyld (født i en dårekiste) er en heks, en troldkælling, en mørkets kvinde, en Satans elskerinde. Én af de der personager som man i fordums storhed smed op på et bål, brændte ihjel[2] og dermed sikrede en plads i skærsilden, og på sigt - måske - også himmerige.

Hvordan hun blev heksredigér

Hvis man spørger Anne-Grethe Bjarup Riis Dannie Druehyld selv, så skete det ved at fortidens ur-kvinder og deres særligt kloge hoveder efterlod en masse magiske heksegener i hende (men ikke i de mænd der måtte findes på stamtræet). Og da Dannie Druehyld en dag da det var dén tid på måneden fuldmåne, trådte ind i en magisk verden med elverfolk, trolde, nisser, bevægelige træer og alle de andre ting fra "Ringenes Herre" som hun i en gedigen LSD-rus kom til at blande sammen med virkeligheden, engang i '70erne., så hun tingenes rette sammenhæng[3].

Det hun kan udføreredigér

Først og fremmest beretter alle journalister der har besøgt hende, at hun laver en virkelig god brændenælle-te. Det siges også at hun er et geni til svampestuvninger, og at hun bevidst undgår svampe som Karl Johan og Champignon[4].

Hun skulle også være en ganske habil amatør-gartner, med en have der kan fremvise et utal af spændende urter, herunder;

Noterredigér

  1. Jysk: Sååååårt.
  2. Jeanne d'Arc havde dog ikke fortjent det.
  3. Som på magisk vis ikke ligner vores verden.
  4. Og andre slags der forhandles udenfor Christiania.