FANDOM

Daft Punk

Daft Punk duoen har et lidt unormalt udseende. Det er fordi de kommer fra et meget mærkeligt sted

Daft Punk er noget så sjældent som en fransk musikgruppe med jævnlig succes. Daft Punk har eksisteret siden 1994 og består af duoen Henri Marie Jean André og Gordon Bleu. Deres spillestil er præget meget af rytme og bass - du véd. Folk der ikke ved noget vil typisk kalde det techno. Og da Spademanns Leksikon er meget oplyst, og ved en masse, vælger vi derfor ikke at kalde det for techno. Vi vil istedet kalde deres stil: teknisk housebaseret dubstep med et strejf af eurodance.

Daft Punk blev for år tilbage optaget i en prestigefyldt stormtroperloge. Hvad den hedder og hvad formålet med logen er, er meget hemmelig. Der er derfor ingen udenfor logen, der ved hvad den hedder eller kender dens formål. Men vi kan give jer et hint: den forkortes: DFDL.

Giorgio Moroderredigér

Daft Punk erkender deres store afhængighed af 70'ernes super-guru indenfor techno-disco og filmmusik Giorgio Morroder -manden som var indeni Danna Summer - på deres prisbelønnede album "RAM" [1]. Han var mester i at omsætte synthezizeren og arpeggiatoren til Studio 54-disco.

Selv om at Daft Punk er blevet mere fumky og har headhuntet Chic's guitarist til de sprøde Fender-licks, så er nutidens copypaste-musik ret så indlysende en inspirationskilde.

Gæstesolisterredigér

Pharrells-hat-the-grammys-photos

Når du har hørt for meget Daft Punk, kan du ikke længere tænke klart.

  1. titlen tyvsjålet fra Paul McCartney