FANDOM

Dk4

Det kan være fristende, at dedikere sin tid ved denne artikel, til at se på pigen, men prøv lige at fokusere på årstallet: Der står 2014, men da vi taler om DK4, kunne det lige så godt, være 2012, 2015, 1999 eller 1961 noget andet.

DK4 er en dansk tv-kanal, med base i København, der dels leverer de niche-programmer som DR og TV2 ikke vil bruge tid på, og dels fungerer som talerør for den tyske diplomatiske delegation i Danmark. DK4 er således, lige dele underholdning og lige dele kulturel påvirkning, udført i nært samarbejde med Berlin.

Programmerredigér

DK4 sender bl.a. fra en række arkæologiske udgravninger i Danmark, og tilføjer hjertens gerne debatprogrammer med landets biskopper. Hertil sendes de obligatoriske bolig- og madprogrammer, samt reportager og nyheder, fra overalt i landet - DK4 minder således meget om DR og TV2 (om end, at underholdningsværdien overgår TV2 med mange længder), men; DK4 sender også fra for Tyskland:

Schlagerfestivaller

Uanset hvilket land der afholder dem. Udgør ca. 35% af DK4's sendeflade.

Interviews med tyskere

Helst sclagermusikanter.

Reklamer for rejsebureauer

Både som reklamer, og som debatprogrammer. Men kun hvis de har rejser til Tyskland.

I det hele taget, er DK4 en konstant reminder, om tysk kultur's overlegenhed fortræffelighed.

DK4's litterære modstykke, seredigér