FANDOM

Et døgn er en moderne betegnelse for en vis periode over tid.

Hvor længe varer et døgn?redigér

Et døgn varer sådan ca. 86400 sekunder eller 24 timer. I USA kan de dog kun tælle til 12, så der benytter man en anden tidsregning end i den civiliserede verden.

Ingen ved dog om længden på 86400 sekunder er 100% korrekt, for den eneste som rent faktisk har talt efter, var Søren Ryge Petersen i 1973 under stor påvirkning af svampe. Nyere forskning tyder på at et mandagsdøgn er væsentligt længere, når man møder på arbejde med hovedpine og kvalme efter en sjov weekend.

Man siger således også, at en uge varer syv døgn (det skal bemærkes at begrebet døgn er et begreb i den civiliserede verden, i den engelsktalende verden approximerer man døgn med det ret upræcisere "day"). Dette er imidlertid blevet bekræftet af selveste Lotte Heise, da hun selv har talt efter. Men da ingen med 100% sikkerhed har styr på, hvor længe et døgn i realiteten varer, så har Regnedrengene i Finansministeriet kun latter tilovers for Lotte Heise's postulat.

Indholdredigér

Et døgn indeholder forskellige underkategorier:

  • Nat: Den del af døgnet hvor det er mørkt og du er på diskotek.
  • Morgen: Den del af døgnet hvor du sidder på morgenværtshuset, drikker din tredje porter mens du finder en plausibel forklaring for ikke at komme på arbejde.
  • Formiddag: Den del af dagen hvor man ikke skal se programmer i TV.
  • Middag: Tidspunktet midt på dagen, hvor man tager en lur uden at gå i seng.
  • Eftermiddag: Den del af dagen, hvor du ikke kan vente med at få afvide, hvad der er til aftensmad.
  • Aften: Det er den del af døgnet, hvor du skrider fra hus og hjem for at tage på hotel med din elsker.

Liste over døgn:redigér