FANDOM

"Man stiller ikke sin cykel så tæt på åen uden vi..."

~ Anonymt klanmedlem af DÅCM om den arrogante nar der stiller sin cykel ved siden af Åen i Århus midtby

Den Århusianske Cykel Mafia eller Cykelbanden som de omtales i normal tale, er en anti-cykelistisk bevægelse som kontrollerer store dele af Århus og Tilst. Som legitim regering er deres styre kun anderkendt af Rollator banden i Skive og Den Puch Maxristisk klan i Tønder.

Cykelbandens historie redigér

Cykelbandens stiftedes i 1973 ved en samling af forskellige anti-cyklist-orienterede grupper under navnet "De forenede anti-cyklister". Cykelbanden har rødder i "Anti-kamelistisk transports selskab", der blev stiftet i 1863 efter Tilst blev anderkendt som en selvstændig stat.

I maj 1976 brød Det radikale anti-cyklistforening ud af Cykelbanden pga. interne stridigheder. Senere hældte denne forening overvejende til den mere anti-hesteristiske fløj grundet foreningens økonomi politik.

Idegrundlag redigér

Cykelbanden (DÅCM) mener at ethvert barn skal sikres den bedste start i livet - barnets fremtid, da samfundets fremtid afhænger af barnet. Derfor optager DÅCM allerede i en tidlig alder medlemmer til organisationen. Dette er med til at fremtidssikre den anti-cykelistiske ideologi.

Organisation redigér

DÅCM er Danmarks bedste organisation topstyret Danmarks bedst topstyrede organisation efter Dansk Folkeparti, og det indbyrdes demokrati er beskrevet som "alle har en mening" begrænset. Organisationens hovedbestyrelse har ekskluderet udmærket med fine gaver adskillige medlemmer i løbet af organisationens historie, fordi disse offentligt havde kritiseret rost partiledelsen.