FANDOM

Cykel Meyer er en af de sundeste og mest udbredte spil nord for Sydpolen.

Spillet tager udgangspunkt i Meyer, men det er lavet en smule om.

§1 Cykel Meyer er en gentleman-sport, hvilket betyder, at den der drikker, er vinderen.

§2 I Cykel Meyer er du altid glad for at drikke.

§3 Karma er en bitch! Husk det for guds skyld.

§4 Kaster du terningerne ud over bordet, så vinder du glassets indhold.

Hvordan? redigér

0. Et glas bringes til bordet. Størrelsen kan variere, men jo større, desto mere kan der vindes.

1. Der bruges to terninger.

2. Spillet starter ved at spillerne fordeler sig i en cirkel eller rundt om et bord, hvor ruten går med urets retning.

3. Glasset opfyldes med en valgfri mængde.

4. Den startende spiller bestemmer det maksimale antal kast for alle spillere. Det kan være mellem 1 og 3 kast.

5. Det er altid det sidste slag for en spiller, der er det gældende.

6. Hvis den startende spiller bruger 3 slag har de efterfølgende spillere også 3 slag, men der kan bruges færre. Dog anses det som mest gentleman-agtigt at bruge alle sine kast.

7. Når alle spillere har kastet, er det spilleren med det laveste slag (se forklaring under), der vinder og skal vinderen derfor drikke glasset.

Slag sorteret efter rang redigér

Meyerredigér

1+2 * Meyer. Du må vælge en, der skal tømme glasset, og derefter opfylde det igen. Mængden er valgfri.

1+3 * Lille Meyer. Du skal selv tømme glasset, og derefter opfylde det igen. Mængden er valgfri.

  • Disse kast tæller ikke som et kast. Dvs. kastede du fx 1+2 i første kast ud af tre, har du stadig tre kast igen.

Parredigér

6+6 Der må fyldes mere i glasset, da det er et par.

Andre kastredigér

6+5 svarer til 65.

6+4 svarer til 64.

6+3 svarer til 63.

6+2

6+1

5+4

5+3

5+2

5+1

4+3

4+2

4+1

3+2 Er fællesskål. Tæller stadig som slag. Det absolut bedste slag, hvis du vil vinde!

Se også redigér