FANDOM

"Puha, nej det der crack er sgu for farligt. Jeg holder mig til coke"

~ René Díf om crack

Crack er rusmidlet til dig, som har sniffet så meget kokain, at din næse begynder at bløde, bare den ser et gram af det hvide. Og heldigvis er der mange af disse personerjorden, så derfor blev ryge-kokain opfundet. En nemmere metode at indtage kokain på. Og så er det endda meget farligere sjovere.

Indtagelseredigér

Crack ryges - som meget andet - gennem en vandpibe eller i cigaretter. Tøsedrenge blander råstoffet sammen med almindelig Marlboro-tobak, mens de hærdede personer bare ryger det rent. Stoffet er - ligesom hash - fedtopløseligt og trænger derfor hurtigere ind i din hjerne og giver dig en stærk rusvirkning. Crack siges at være den kokainvariant med størst risiko for afhængighedsudvikling. Men det ved man jo ikke, før man har prøvet det.

Lovlighedredigér

Som så mange andre hårde stoffercrack ikke sælges til mindreårige, ligesom det ikke er velset i folkeskoler og børnehaver. Ifølge politiet er det lovligt at have op til fem kilo crack eller ecstasy i hjemmet til egen brug, men stoffet er forbudt i Sverige og andre steder i Asien.