FANDOM

The State of Connecticut Inc.
Connecticut-Flag-icon Connecticut
(Flag) (Våbenskjold)
Motto: Connecticut cuts!
Nationalmelodi: Bryan Adams - Cuts Like A Knife
Hovedstad Hartford
Største by Bridgeport
Officielle sprog Amerikansk og connecticutsk
Regeringsform
Påstået demokrati
Præsident
Amerikansk stat nummer
(bortset fra Afghanistan)
5
Nationalhelt(e) George W. Bush
Valuta Dollars
Religion Baptisme
 Areal  Ingen ved det
 Befolkningstæthed  Lidt
 Etniske grupper  Katolikker 37%, Baptister 10 %
resten eksisterer ikke
 Største Eksportvarer  Bogreoler
 Største Importvarer  Immigranter
 Nationaldyr George W. Bush
 Nationalsport  Amerikansk fodbold
 Internetadresse  www.123hjemmeside.dk/connecticut-official

Connecticut er en amerikansk stat som siden tidernes morgen har været befrugtet med grundstoffet; jord. I 1743 var jorden ligefrem grundlag for at illegale indianere slog sig ned på stedet og dyrkede hamp.

Connecticut blev for alvor verdensberømte, da det kom frem i et amerikansk dameblad, at George W. Bush havde haft en affære med sig selv i sin fødestat - Connecticut. Efter eget udsagn fordi han var misundelig på Bill Clintons seksuelle status i de amerikanske medier.

Historieredigér

Som sagt, begyndte historien i 1743, men den hvide polak som immigrerede fra Europa jog disse barbarer på flugt og overtog landet. Sidenhen spillede området eftersigende en lidt vigtig rolle i Den amerikanske afhængighedskrig, men da de hellige dokumenter som ville bekræfte dette blev brændt på bålet af hekse-fanatikere, er kilden desværre forsvundet op i røg. En ærgelse, som den almene connecticutaner endnu ikke har accepteret og ej heller lærer deres børn om i skolen.

Konflikten med det musikalske orkesterredigér

I 1973 var der nær udbudt krig mellem staten Connecticut og west-coast bandet The Doors. Det hele skulle eftersigende dreje sig om en manglende koncert som blev aflyst af Jim Morrison grundet hans rejse til LSD-landet, Nirvana, hvilket ikke faldt i god jord i Connecticut, som følte sig snydt, og den dag i dag stadig kører retssag mod den afdøde forsanger.

GeorgeWBusk

I Connecticut har man trods alt manér