FANDOM

The State of Color Radio
Colorado-Flag-icon Cartman normal head
(Flag) (Våbenskjold)
Motto: Screw you guys, I'm going home
Nationalmelodi: Kyle's Mom Is A Big Fat Bitch
Hovedstad Denver
Største by Denver
Officielle sprog Amerikansk og coloradosk
Regeringsform
Noglelunde folkevalgt
Demokrati
John Hickenlooper (D)
Amerikansk stat nummer
(bortset fra Afghanistan)
38
Nationalhelt(e) South Park
Valuta Dollars
Religion Troen på bjerge
 Areal  Højt og firkantet
 Befolkningstæthed  Måske?
 Etniske grupper  60% bjerggede, 29% blege amerikanere
og 1% Ahmed'er fra Ishøj
 Største Eksportvarer  Skiløbere med brækkede arme
 Største Importvarer  Skiløbere uden brækkede arme
 Nationaldyr Søko
 Nationalsport  Skisport
 Åbningstider  Vinterhalvåret
 Internetadresse  www.co.lorado

Colorado (udtales: col-o-rad-ååh) er en amerikansk stat som ligger i forbundsstaten Nordamerika. Den er kendt for at huse og have patent på bjergkæden Rocky Mountains, som i virkeligheden er en gigantisk penis der ligger under jorden på den amerikanske østkyst - endda uden at betale skat!

Historieredigér

Colorado stammer tilbage fra før 1382 hvor en ged ved navn Svend tog patent på staten, og animaliserede staten. Siden hen lå staten ganske fredeligt hen, indtil en mand i 1874 ved navn Ernest Hemingway opdagede staten for næsen af selveste HC Andersen. Den kære Ernest tog derefter patent på staten ved en succesfuld revolverduel mod den tidligere monopol-holder, Svend.

Det lykkedes da også næsten Ernest at køre staten i sænk med sin aggresive finanspolitik som ubevidst var skyld i krakket på Wall Street i 1929. Herefter begik han selvmord, og blev brændt af til lyden af Bonnie Tylers sang It's A Heartache - ifølge sagnet, den ultimative ydmygelse som et menneske kan blive udsat for i Colorado.

Politikredigér

De senere år har Colorados bestyrelse i stigende grad fokuseret på bevarelsen af Rocky Mountains, som op til flere gange er blevet forslået nedlagt at repræsentater fra underhuset i Washington D.C., til fordel for større landjord til brug af landbrug og monstertruck-shows. Denne plan er dog i skrivende stund stadig langt fra at blive ført ud i livet, men eksperter vurderer at det allerede sker i år 2027.

  1. En skjult hentydning til deres forhold til USA