FANDOM

Chihuahua2

En typisk chihuahua, som de er flest.

Chihuahua er et væsen, nært beslægtet med kloakrotten, der oprindeligt er opkaldt efter Chihuahua-provinsen i Mexico. Chihuahuaens personlighed ligger meget tæt op af den pitbull-terriere udviser, når de har rabies, og chihuahuaen er kendt for at kunne skræmme alt væk, i særdeleshed potentielle kærester til ejerne.

Starten på det hele redigér

Det hele startede på en fjern lille planet, hvor der levede rumvæsener. En dag var der et meget klogt rumvæsen, der manglede selskab, så han fandt på en "smart ide". Han ville skabe en hund. - sukker - krydderier - og masser af søde sager. Det var de ingredienser, som professor Untonium brugte til at skabe den perfekte hund. Men ved et uheld, røg der en ukendt væske ned i den boblende blanding. Der kom' et stort *BAAAAAAAANG*, og op af gryden kom en lille grim hund på størrelse med et penalhus, med øjne så store som æbler. og det var sådan chihuahua'en blev til!
Senere formerede den sig, til flere og flere. Til sidst måtte de flygte til jorden, fordi deres store øjne ikke kunne klare tyngdekraften ude i rummet. Selvsagt, blev de først opserveret i Mexico (deraf racens navn).

Hvad kan man bruge dem til?redigér

Chitaco

Et forslag, til brug af chihuahua (husk ketchup, for de ser ikke ud til at smage godt).

Som hund er en chihuahua intet bevendt, hvilket er logisk, da det netop ikke er en rigtig hund. Da bæsterne er hidsige, ondskabsfulde og voldsomt uintegrérbare i ethvert miljø, fungerer de heller ikke som kæledyr. Pga. hovedstørrelserne i forhold til kroppene, har de uendeligt svært ved at føde selv, så en karriere som forsøgsrotte ligger heller ikke lige til højrebenet.

Til gengæld

...hvis man skærer hovedet, halen og benene af en gennemsnitlig chihuahua, passer den perfekt i en taco. Konklusionen må derfor være, at man kan bruge dem i forbindelse med en havegrill.

Se ogsåredigér