FANDOM

Chelsea FC
Chelsea-logo
Fulde navn Chelsea Football Club
Grundlagt 1905
Opløst 2013
Stadion Stamford Bridge
Kapacitet Plads til flere end der kommer
Formand en fra Rusland
Cheftræner en fra Rusland
Liga Premier League
Hjemmeside www.chelsefac.kom
Hjemmedragt Hjemmeklud

Chelsea FC er en engelsk fodboldklub som til dagligt spiller i toppen af den bedste engelske fodboldrække, Premier League.

Historieredigér

Chelsea FC blev oprettet i 1905 på en lokal pub, eftersom lokale arbejderfolk uden spillemæssige evner var blevet trætte af de nedladende kommentarer fra den lokale cricketklub. Før 2003, da Roman Abramovic købte klubben, var klubben så latterlig ligegyldig og middelmådig, at den havde en papegøje som logo. Før 2003 havde man således ikke vundet særlig meget (kun ca. 17 trofæer på 100 år), men det skulle dog ændre sig efter 2003. Herefter vandt man 3 mesterskaber på 3 år og blev den mest værdifulde klub i hele London. Dette var dog ikke slut, for Roman Abramovic havde lyst til at blive den bedste klub i hele verden. Dette kan dog først lade sig gøre inden for de kommende år.

40pxKlumme
En fuldstændig ligegyldig kommentar fra Carsten Werge og Per Frimann
Carsten Werge:
- Ak ja, Per... Chelsea. Det er sgu en glimrende klub. Selvom succesen måske kommer fra beskidte mafiapenge, så er det da et fremragende hold de har fået bygget op der i det østlige London.
Per Frimann:
- Tja, det er sgu fint nok. Men jeg må indrømme at jeg havde håbet på lidt flere billige cheerleaders til deres kampe. Det minder mig sgu lidt for meget om Anna Pihl efterhånden. Men damn, hun var sgu ellers en lækker sag. Hun skulle ikke puttes mange gange ind i min vaskemaskine før der kom overtryk i min Opels karburator... Men måske har det noget at gøre med at jeg på det seneste har følt, at min kone ude i skuret er blevet sur på mig?
Carsten Werge:
- Per, du er en idiot at høre på nogengange