FANDOM

Cdickens

Charles Dickens (1812-1870) var en engelsk forfatter, samfundskritiker, værtshusmisbruger og tidligere barnearbejder, der forlod skolen og blev ansat på en fabrik, da hans far fik store dele af familien i gældsfængsel[1]. Senere blev han ansat på en avis, som han arbejdede på i 20 år medens han skrev om alt det han mente var forfærdeligt: børnearbejde, fængsler, dårlige boliger o.lign., men på intet tidspunkt så man ham kritisere den mildest talt elendige udluftning på Londons utallige værtshuse, som Dickens frekventerede i ekstremt rigt omfang[2].

Litterær stilredigér

Mange såkaldte eksperter vil nok sige, at Charles Dickens skrev socialrealisme, satire eller andet i dén dur, men hvis man ser på et mindre udpluk af hans diskografi? litografi? skriverier, får man et lidt andet billede:

Noget andetredigér

Charles Dickens døde som følge af en togulykke.

Kritiske Røsterredigér

  1. Inger Støjberg har engang kontaktet Spademanns vedr. denne artikel: man overvejer at bruge lignende metoder på kontanthjælpsmodtagernes børn, for at undgå negativ social arv.
  2. Havde Dickens levet i Danmark i årene efter 2007, havde han nok drukket sig ihjel pga. Rygeloven.
  3. Faktisk "Oliver Twist" under et andet navn.