FANDOM

Brucelee

Lee Jun-fan (Rissprog: 李振藩; f. 1940d. 1973), var den sidst kendte inkarnation af Abekongen Hanuman, der som alle der har set DR efter 1980 véd, har for vane at lave krumspring for et godt ord. Lee var ikke, som mange tror, født i Risland, men tværtimod i USA, og med deres tossede lovgivning, var han dermed USA'sk statsborger, selvom han voksede op i Britisk Hong Kong.

Claim to Fameredigér

Lee var søn af en operasanger og en skuespillerinde, og blev således født ind i berømmelse. Da han tilmed havde lært at sparke ting (dåser, katte, folk i skridtet), fik han muligheden for at lave en hel stribe "fantastisk gode" film, der stort set forløb efter samme skabelon: Lee filmes delvist påklædt med et lortekamera, hvorefter han sparker en masse folk i hovedet (helst japanere), og bliver eftersynkroniseret af de få skuespillere der var ringere end ham selv.

Løgn og latin

Lee døde af sygdom. Dette blev stadfæstet både af ordinære hospitaler, og af retsmedicinere. Men siden Lee kun var først i 30'erne, har folk digtet videre lige fra Dag 1: Han er blevet mistænkt for at være likvideret af Triaden, kørt over af islamiske fanatikere, spist af KKK, kvalt i en guldfisk, faldet ud fra et fly, druknet i champagne, tævet ihjel af ludere, dræbt af en overdosis adrenalin, og sågar selvmord. Det bare ikke være sygdom, pga. alderen. Selv en gedigen Forbandelse er nævnt, fordi hans søn blev skudt. Skulle der være en spadelæser eller to, der ikke tror på, at berømtheder kan dø inden de fylder 40, så nævner vi lige i flæng: Jesus, Alexander den Store og Stephen Hawking (sidstnævnte døde af ALS da han studerede, hvorefter en mekanisk dukke blev lænket til en fjernstyret højtaler på hjul).

Uddybende sludderredigér