FANDOM

Brony

Bronien Tedward Williams, med Brony-navnet "Purple Love", er en såkaldt Twilight Sparkle-Brony.

"AD!"

~ Mænd om bronies

"...Mener de dét dér særiøst!?"

~ Kvinde om bronies

En Brony er en mand på mindst 28 år, der er fanatisk tilhænger af pige-pony-halløjet "My Little Pony", der ellers er designet til piger på under 11 år. På papiret kan Bronies opleves som hetero-, homo-, og biseksuelle, men i praktisk består de - underligt nok - næsten udelukkende af heteroseksuelle, der på ingen måde er til dyr (siger de - Spademanns kan ikke finde nogle bekræftende kilder).

Brony-miljøetredigér

Pga. en historisk stigmatisering af påståede homoseksuelle mænd der tænder på 20 cm høje, misfarvede plastik-heste under den kriminelle lavalder, har de mange Bronies været tvunget til at søge hen i nogle særlige Brony-barer, kaldet "Stalde". Her mødes de i lyserøde- og lilla kostumer af nervøs velour, flager med regnbuer, svinger med fjerboaer, synger med på "I will survive", danser og drikker eksotiske drinks med farvede bær i. Ved festlige lejligheder serveres der frugtkage.

På sidelinjen står så alle bøsserne, og spørger hvad fanden der sker.

Brony-typerredigér

Brony-type Kendetegn Adfærd
Twilight Sparkle Går klædt i lilla, med vinger og horn i panden. Foregiver at være vild og hidsig, når han leger med plastik-heste.
Applejack Går i orange t-shirt og cowboy-hat. Danser squaredance og taler plat-jysk.
Fluttershy Lyserødt, farvet hår. Sidder i et hjørne og tuder, efter én drink (Cosmopolitan).
Rarity Lilla, farvet hår. Deler gerne ud af den hvide dildo de har spændt fast i panden.
Pinky Pie Går klædt helt i lyserødt, og er ofte fede. Fylder sig med sukker og sælger candy floss i Tivoli.
Rainbow Dash Bærer vinger og flager med regnbueflag. Hvis der er homoseksuelle Bronies, er det i denne kategori.
Spike Klædt i dragekostumer. Vil behandles som små-børn, og er nok voksenbabyer i det skjulte.