FANDOM

"Brøndby-hvem?"

~ Ludemanen Heino

"Brøndby? Er det ikke Sveriges svar på Tjernobyl?"

~ Omboo Hankvald

"Hvis ikke det var fordi jeg gennemgik en ambivalent akavet periode, så havde jeg jo postet penge i noget ordentligt."

~ Per Bjerregaard

"Den periode er dit liv, Per"

~ Anders Bjerregaard

Brøndby er en plet på landkortet - og ud af denne plet rejste sig en høj grim, pink bygning og en masse grimme, pinke mennesker og ikke mindst en grimt, pinkt stadion.

Man skulle tro at Brøndby var bedst for kendt for sin fodboldklub, Brøndby IF, men de er bedre kendt som en gruppering af lossepladsmedarbejdere, der intensiverer sin skraldesamlingsindsats ved at importere skrald fra alle andre danske byer i verden.

Brøndby ligger på Vestegnen og består af bydelene: Brøndby Østers og Brøndby Ingen-gæster. Deres våbenskjold er en brønd med to stjerner over som et symbol på at historiens tidlige brøndbybeboere troede der var stjerne i brøndvandet om natten, da de kiggede derned; De fattede med andre ord ikke at der var tale om en genspejlning.

1. januar 2010 fik Brøndby IF prisen for at være den mest omtalte fodbold-, curling- og elgejagtklub nogensinde på jorden og 80 milliarder km ud i universet. Dette er hidtil Brøndby IF bedste placering i deres historie.

Hvis du kender Brøndby, men ikke kommer der så ofte, så er du tit på SSO Skakten.

Note redigér

  • Denne artikel er ikke subjektiv

Se også redigér