FANDOM

Boyzone

Meget tid gik med at lære, at pose foran kameraet. Én af dem er død - gæt hvem.

30px-Cquote1 svg

Girl when you hold me
How you control me
You bend and you fold me
Any way you please
It must be easy for you
To love the things that you do
But just a pastime for you
I could never be

30px-Cquote2 svg
Kompliceret Boyzone sangtekst

30px-Cquote1 svg

Don't love me for fun, girl
Let me be the one, girl
Love Me For a Reason
Let the reason be love

30px-Cquote2 svg
Boyzone - rigtige mænd

Boyzone er et et irsk boyband-orkester som havde stor succes op igennem 90'erne. Navnet Boyzone kommer af det engelske ord boy (da. dreng) og det danske ord zone (da. zone). Sættes de sammen, giver det altså boyzone - eller drengezone. Bemærk; det er igennem tiderne fejlagtigt blevet accepteret, at ordet boyzone skulle stamme fra de to engelske ord boy og zone. Dette er ikke korrekt, da det engelske ord zone, direkte oversat til dansk bliver hingst. I så fald ville bandet hedde drengehingst - eller drengehingste, hvilket altså ikke er tilfældet.

Den store succes udspillede sig bl.a. i hjemlandet Irland, og særligt i engelsktalende stater såsom: England, Australien og Angola. Trods den store succes gik bandet stort set i opløsning under finanskrisen, da denne fik fatale konsekvenser for bandets publikum.

Historie redigér

Bandet opstod i 1993 på det lokale postkontor i byen Derry. Her stødte 5 knægte tilfældigvis ind i hinanden, og skæbnen ville det således, at de skulle synge sammen. Gud, som naturligvis var tilstede på daværende tidspunkt bekræfter, at han lod Det Himmelske Gospelorkester spille sukkersøde harpe-melodier under foreningen af de unge mænd. Stien og stilen var lagt, og Boyzone kunne se frem til en idyllisk solopgang som senere skulle afspejle deres karriere som sangere.

Pagten med Satan redigér

15165595-90a1150e69fa0e9b9c8b5e46028a6806

Kammeratskabet i Boyzone havde uanede højder

Ikke mange bands oplevede det kammeratskab som var sig gældende i Boyzone. De to forsangere Stephen Gately og Ronan Keating skrev tilsyneladende i deres dagbøger, at de elskede livet som medlem af Boyzone. De øvrige medlemmer (navne unødvendige) var tilsyneladende enige. Om ikke andet indgik bandet en pagt med Satan hvori de svor, at de med deres kærlighedsange skulle holde sammen for evigt. Skulle dette ikke kunne lade sig gøre, ville de for altid blive forfulgt at homoseksuelle tilråb fra deres mandlige medmennesker.