FANDOM

Bolsjevik

Ledende bolsjevik i gang med at gøre det, de er bedst til - at bede andre om at arbejde mere, for selv at kunne afholde rørstrømske opvisningsoptog

Bolsjevikkerne er en sjov størrelse. Egentlig var de et hårdtarbejdende russisk parti, som holdt til på den yderste venstre-fløj, men de havde egentlig mere travlt med at udøve smædekampagner og drikke sig fulde i de arbejdendes fodsved og i bolche-vodka.

Historieredigér

De blev oprindeligt dannet i 1902, hvor nogle mensjevikker også indgik i deres julelege. Disse to partier kunne i begyndelsen ikke enes, selvom de begge holdt til på den yderste venstrefløj. Heldigvis for bolsjevikkerne, havde de altid flertal (bolsjevik = "flertal"), og kunne dermed bestemme over mensjevikkerne, som det passede dem.

Under en lille revolution i 1905 kunne disse to partier dog trods alt enes om, at de borgerlige var nogle svin. Det kom der dog ikke det store ud af, men det blev straks bedre efter at nogle bønder havde væltet zar Nikolaj 2. af tronen - i version 1.01 af Den Russiske Revolution - hvorefter Leninendelig vendte hjem med et tysk sponsoreret intercitytog fra sin charterferie i Schweiz. Her indledte Lenin og bolsjevikkerne part 2.0 i revolutionen, og stjal magten over Rusland. I mellemtiden stoppede 1. Verdenskrig, da tyskerne og de allierede var sure over, at russerne fik al opmærksomheden.

Der gik ikke mange dage, førend alle andre politiske partier end bolsjevikkerne blev forbudt. Et klogt valg, da deres reelle partiprogram næppe kunne få mange stemmer ved en demokratisk folkeafstemning.

Se ogsåredigér

Ideologisk/politisk pH-skala for Bolsjevikkerne
Her kan du se hvor partiet finder sig politisk før og efter et valg

Ideologisk pH (Det de siger de vil gøre)

PH1
9
Politisk pH (Det de gør når de er valgt)
PH1
1
Revolutionære Reaktionære
Populister