FANDOM

Bokoharam

En typisk mælkebil fra Boko Haram ses her på vej ud til mælkeproducenterne.

"Måske man kunne indgå et samarbejde vedr. mælkeforskningen?"

~ Milena Penkowa om Boko Haram

Boko Haram er en afrikansk baseret loge af topledere fra diverse mejerier, mælkeproducenter, koavlere og ostehandlere, der sammen udfører det man i Danmark ville kalde "Kartelvirksomhed".

Logenredigér

Ordet Boko Haram er en sjov blanding rent sprogligt: Boko er den lokale, nigerianske, udtale af det danske ord Buko, der af mange nok forbindes med Arlas forskellige produkter udi flødeost, f.eks. er de fleste vel bekendte med Buko Rejeost. Haram derimod er arabisk (skrives: حَرَام‎) og betyder Forbudt/Syndigt. Navnet Boko Haram betyder derfor, direkte oversat, Buko er Forbudt.

Historieredigér

Boko Haram som loge blev oprettet i kølvandet på Muhammedkrisen hvor adskillige mellemøstlige-, sydøstasiatiske-, og arabiske lande totalt boykottede danske produkter, hvoraf Arla led det hårdeste tab da alle andre virksomheder kan se idéen i ikke at eksportere til lande hvor kun en promille af befolkningen har adgang til velstand[1] og derfor besidder reel købekraft. Da Arla derfor var det eneste synlige, danske mærke i Nigeria - og Rejeost er så fyldt med tilsætningsstoffer[2] at det er det eneste der kan nå frem inden sidste salgsdag - troede Boko Harams nuværende medlemmer fejlagtigt at Buko-produkterne er det eneste danske der findes, hvorfor man erklærede krig mod Buko[3], i den tro at man erklærede krig mod Danmark.

Formålredigér

Boko Haram eksisterer kun for at udslette Danmark, ved at bekæmpe alle ting med mærket Buko.

Medlemmerneredigér

Oprindeligt bestod Boko Haram af alle typer udskud, men i takt med at Rejeost blev en mangelvare i Nigeria, blev logen gradvist overtaget af den del af det nigerianske erhvervsliv der kan tjene penge på en evt. sejr over Buko-produkterne. Fra november 2014 bestod Boko Harams ledelse 100% er erhvervsfolk med en økonomisk tilknytning og/eller afhængighed af mælke- og mejeriproduktion, og de eneste der nu er medlemmer, og som ikke bestemmer noget, er selvmordsbomberne.

Se ogsåredigér

Noterredigér

  1. F.eks. en løn man kan leve af.
  2. Herunder rejer og ost.
  3. Men ikke Arla