FANDOM

Birgitte

Birgtitte Price, dengang hun hed Bruun til efternavn.

Birgitte Price (med pigenavnet Bruun) var en dansk skuespillerinde der fik mangen en ungersvend til at bruge deres få skillinger på biografbilletter, indtil Rudi Hansen der spillede Mie i "Far til Fire" blev gammel nok til at de væmmelige grisebasser kunne savle åbenlyst at man kunne beundre hende som kvinde.

Kontroversredigér

Birgitte Price fik sit nye efternavn da hun giftede sig med teater-mastodonten John Price, som havde den utilgivelige frækhed at avle Brødrene Price på arme Birgitte, der for altid skulle døje med skammen. Siden 2009 har "Rigspolitiets Særlige Afdeling for Kronologisk Opklaring" (populært kaldet Tidspolitiet) arbejdet på at afvikle Brødrene Price for således at forskåne danskerne for 1700 opskrifter bestående primært af hvidløg og smør.

"Tidspolitiet" er i besiddelse af en fungerende tidsmaskine, og rejser konstant tilbage til Birgittes graviditeter og forsøger at afbryde hendes svangerskaber: man har væltet hende ned af cykler, ladet bilen køre galt, skubbet hende ned ad trapper, hælt hospitalssprit i hendes kaffe, stukket ild på hendes garage, sent rykkere 6000% højere end de burde, tryglet hende om aborter og sågar forsøgt at bestikke hende til at bruge en rødglødende strikkepind. Alt endnu uden held. Af juridiske årsager, har man ikke fået en dommerkendelse der kan forhindre selve undfangelsen, men man arbejder på det.

Hvis det en dag lykkes, vil Brødrene Price således forsvinde fra programfladen - så glæd dig!

Bedste Filmredigér