FANDOM

Bingo

Eksempel på bingo-spillere

30px-Cquote1 svg BINGO! Du fandt den bedre halvdel af banko 30px-Cquote2 svg
Gamle Ole

Bingo er et hasardspil, der primært bliver spillet af pensionister, der dypper deres ti år for gamle klamme småkager i kaffen. Under spillet er der helt stille, primært af den årsag, at de gamle mennesker ikke har mere indhold i livet og har delt de samme kedelige historier om deres ungdom med deres børnebørn utallige gange. Udover pensionister findes der også de såkaldte "unge mødre" til bingo-spillet, denne mennesketype deltager i spillet da de ikke har penge til andre nydelser og de håber på at vinde den store gevinst på 125,5 kr. til Dagli' Brugsen.

Hvor? redigér

Bingo-spillet bliver traditionelt afholdt i idrætshaller, forsamlingshuse og andre steder uden for interesse.

Økonomisk nedgang redigér

Mange bingohaller oplevede i forbindelse med Rygeloven, at deres omsætning faldt drastisk. Dette kan skyldes pensionisternes store forbrug af tobaksvarer og cannabis.

Online Bingo redigér

Mange af bingo-spillerne er blevet så heftigt overvægtige at de ikke længere kan bevæge sig fra deres rækkehus på 17,5 m2 i Grindsted til stedet hvor hasardspillet bliver afholdt. Derfor er online bingo blevet opfundet, nu kan man anonymt spille sin pension op hjemmefra.