FANDOM

Billy the kid

Billy i en sen alder.

Billy the Kid (23. november 185914. juli 1881) var en kendt revolverdreng, fra New Yorks pænere kvarter.

The Kid var ca. 173 cm høj, havde stålblå øjne og fremstående fortænder.

Billy var en meget farlig lovløs som siges at have 21[1] liv på samvittigheden, ét for hvert af hans leveår.

Den spæde start redigér

Billy gun

REKLAME

Billys mor døde et år inden Billy blev født, så opdragelsen af Billy blev overladt til hans alkoholiserede far Billy the Grown Up.

Billy fik hverken pottetræning eller anden opdragelse, da faren drak hele lønnen op[2].

På trods af dette var Billy en god dreng og han slog slet ingen ihjel i sine første tre leveår.

Midtvejskrisen redigér

Som fireårig kom Billy i lære som klejnsmed og fik endelig sparet sammen til en revolver. Derefter ændrede de små uskyldige drengestreger sig hurtigt til småkriminalitet og Billy kom først med i en drengebande og senere i en ungdomsbande, hvor røveri, knivstikkeri og værre blev dagligdagen. Det varede da heller ikke længe, før Billy var efterlyst i fire stater, så Billy måtte holde sin femårs fødselsdag i frygt for lovens lange arm.

30px-Cquote1 svg Billy længe leve 30px-Cquote2 svg
De andre banditter

Den tidlige afslutning redigér

Da Billy til sidst blev fanget af sheriffen Pat Garret, blev han da også dømt til hængning, men Billy fik skudt sine to fangevogtere og flygtede.

Pat Garret fandt dog Billy igen og under en "duel", skød Pat Billy i ryggen, hvilket gjorde så avs at Billy ikke overlevede.

Ni fod under redigér

  1. Det var mange liv dengang
  2. Det var mange penge dengang